چکیده:
مقبولیت و مشروعیت برند یک شهر در اذهان گروه ها و طبقات مختلف شهروندان، فرصتی است که می تواند در کانون مرکزی استراتژی های کلان شهرها از جمله حکمرانی شهری قرار بگیرد. تحقیق حاضر که در راستای برندسازی برای شهرداری منطقه ۲ تهران صورت گرفته، براساس پژوهشکاربردی و از (SWOT) گردشگری شهری با تحلیل مدل زمره پژوهشهای آمیخته بر مبنای داده های کمی و کیفی است. ابزارگردآوری اطلاعات در پژوهش مصاحبه نیمه ساختار و آزمون کاپای کوهن برای مصاحبه و CVR یافته و پرسشنامه است که برای روایی و پایایی آن به ترتیب از ضریب روایی محتوا و باز آزمون برای پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر سی نفر از خبرگان ساکن در منطقه ۲ که با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شده اند. پژوهش حاضر براساس سه مرحله صورت می پذیرد: مرحله نخست شناسایی هویت بارز شهرداری منطقه ۲ برای برندسازی با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی فازی؛ مرحله دوم برندسازی با استفاده از مدل پنج فازی و تحلیل سوات؛ مرحله سوم معرفیهویت، عنوان و نشان برند شهرداری منطقه ۲. نتایج پژوهش مشتمل بر ارایه هویت بارز شهرداری منطقه ۲ درقالب هویتی طبیعی و تجاری است که مبنای اصلی برند سازی در پژوهش قرار گرفته است.
خلاصه ماشینی:
جدول ١: خلاصۀ نظرات ونتايج پژوهش ها در حوزة برند شهري (به تصویر صفحه رجوع شود)يافته هاي پژوهش نشان ميدهد که تعريف جايگاه مديريت شهري در نظام منوريان و مدل فرآيندي برند سازي برنامه ريزي کشور، آمايش سرزمين براي تعيين تقسيم وظايف شهري، تغيير ديدگاه همکاران (١٣٩٢) شهري براي کلان شهرهاي ايران نسبت به برند، کاهش رانت و افزايش فضاي رقابتي و ظرفيت علمي، مطالعاتي و اجرايي شهرها از زمينه هاي اصلي برند سازي است .
راهکار مناسب 58 جدول ٢: برندسازي شهرهاي بزرگ دنيا (به تصویر صفحه رجوع شود) (به تصویر صفحه رجوع شود) ٤- منطقۀ مورد مطالعه شهرداري منطقه ٢ تهران به عنوان يکي از مناطق استراتژيک اين شهر مي باشد که به لحاظ موقعيت اقتصادي، جغرافيايي و گردشگري داراي جايگاه خاص و ارزشمندي است .
به طور کلي بايد گفت که پژوهش حاضر بر مبناي اين دو مدل و براساس سه مرحله صورت مي پذيرد: مرحلۀ اول تعيين هويت بارز شهرداري منطقه ٢ براي برندسازي با استفاده از تکنيک سلسله مراتبي فازي؛ مرحلۀ دوم برندسازي با استفاده از مدل پنج فازي و تحليل سوات ؛ مرحلۀ سوم معرفي هويت ، عنوان و نشان برند شهرداري منطقه ٢.
1 -فاز اول : تحليل راهبردي ماتريس سوات روش تجزيه و تحليل در اين مرحله از پژوهش شامل دو مرحلۀ اصلي است : ابتدا براي شناسايي نقاط قوت ، ضعف ، فرصتها و تهديدهاي پيشروي جاذبه هاي طبيعي و تجاري و متعاقبا هويت بارز و برند شهرداري منطقه ٢، با سي نفر از خبرگان مصاحبه صورت گرفته است .
Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions.