چکیده:
در اوایل دهه 1990، دولتهای دموکراتیک صنعتی، تغییرات بزرگی در ساختارهای دولتی و در رابطه بین دولت و جامعه داشتند. این مقاله با هدف بررسی این تغییرات و انتقادهای وارده بر آن با روش مطالعه اسنادی سعی در تعریف ماهیت تغییرات با استفاده از عبارت "دولت تهی" برای ثبت تغییراتی که رخ دادهاند، دارد. دولت تهی، در نقد کارآمدی مدیریت دولتی نوین، به عنوان یک اصطلاح برای توصیف ماهیت انتقال قدرت و تمرکززدایی خدمات از دولت مرکزی به هر دو دولت محلی و اشخاص ثالث- سازمانهای غیرانتفاعی و بنگاههای خصوصی- که به طور فزایندهای به نام دولت فعالیت میکنند مطرح شد. از آنجایی که، اهداف مترتب بر دولتها با این تمرکززدایی دست نیافتند، واژه دولت تهی که بیان کننده ناکامی دولت در برونسپاری خدمات بود، شکل گرفت. این ناکامیها در سه سطح مطرح شد: سطح کلان (از دست دادن مشروعیت دولت)، سطح میانی (تمرکززدایی در ارائه خدمات) و سطح خرد (نقشهای کارکنان دولت). بعد از معرفی دولت تهی چالشهای اجرایی پیاده سازی مدیریت دولتی نوین در ایران مطرح و بررسی گردید. در نهایت برای ارائه بهتر خدمات به صورت برونسپاری و جلوگیری از اینچنین عواقبی دولتها باید، همزمان با واگذاری خدمات سیستم نظارتی متناسب طراحی کرده، نظام پاسخگویی را مقدم بر کارایی بدانند و بتوانند از توانایی همزمان بخش دولتی، خصوصی و مردمنهاد به صورت ترکیبی بهره برند.
In the early 1990s, industrial democratic governments had major changes in government structures and in the relationship between government and society. This article attempts to define the nature of the changes using the phrase "Govering the Hollow State" to record the changes that have occurred. The null state is raised as a metaphor for describing the nature of the transfer of power and decentralization of services in the central government to both local governments and third parties - nonprofit organizations and private enterprises - which increasingly operate in the name of the state. Became Since governments with this decentralization failed to achieve the goals they wanted, the term "Govering the Hollow State" was formed, indicating the government's failure to outsource services. These failures were raised at three levels: macro level (loss of government legitimacy), middle level (decentralization in service delivery), and micro level (the roles of government employees). In order to better outsource services and prevent such consequences, governments must, at the same time, devise appropriate monitoring service systems, consider the accountability system as a priority, and be able to simultaneously capture the Governmente, private sector and NGO capabilities Offer as a combination.