چکیده:
مفاهیم اخلاقی و اجتماعی در کتاب های کودکان در ایران» گروه سنی ب.
ده سال اخیر
مریم قمی!
کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
حکیده
نگاه به دوران کودکی در واقع نگاه به برزخ انتظار است» انتظار برای ورود به بزرگسالی و
کامل شدن.از این رو باید در نگارش آثار برای کودکان دقت و خلاقیت لحاظ گردد. کودکان
امروز نیازمند فراگیری مفاهیم زندگی از طریق داستان های ویژة خود می باشند. تا بهتر
بیاندیشند» بهتر ببینند و زیبا زندگی کنند. و این مهم تنها با علاقه مند کردن کودکان به مطالعه
محقق می شود.کسی که یک بار با لذت بخواندء به سادگی بار دیگر به سراغ کتاب خواهد
رفت. شیر مادر هیچگاه از مد نمی افتد و کتاب نیز همینطور.
Looking to childhood period, in fact is an outlook on expectation isthmus;
In expectation of entering to adulthood and evolution. There fore, it should
be considered precision and creative in writing books for children. Today is
children need to learn living concepts by stories are special to themselves,
in order to see better and live beautifully. And this significance can be
established only by making children interested to study. Any one who
study and enjoy for once, then he /she will go to study book easily once
again. Mothers milk never lose its fashion for breast –fed, the book is too.
خلاصه ماشینی:
مفاهيم اخلاقي و اجتماعي در کتاب هاي کودکان در ايران ، گروه سني ب ، ده سال اخير مريم قمي ١ کارشناسي ارشد زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه آزاد اسلامي واحد کرج چکيده نگاه به دوران کودکي در واقع نگاه به برزخ انتظار است ، انتظار براي ورود به بزرگسالي و کامل شدن .
com,number٧,golsar,st٨٨ :Address فصلنامه ي تخصصي زبان و ادبيات فارسي 144 مقدمه در مقاله ي پيشرو تلاش شده تا به بررسي مفاهيم اخلاقي و اجتماعي در آثار منتشر شده ويژه ي کودکان گروه سني ب در ١٠ سال اخير (١٣٧٨-١٣٨٧) پرداخته شود.
شايسته است تا به مقوله ي ادبيات کودک بيشتر از پيش پرداخته شود زيرا کودکان ، نيازمند فراگيري صحيح خردورزي به همراه شناخت از خود مي باشند و اين مهم تنها با خلق آثار ويژه براي آنان ، تحقق مي يابد.
در اين مدت مفاهيم اخلاقي و نقش آن در٥١ جلد کتاب منتشر شده ، که توسط شوراي کتاب کودک در حوزة ادبيات واقعگرا براي گروه سني ب مورد تاييد و مورد بررسي قرار گرفته است ، به شرح مي باشد: 151 شـمـاره ١١، بهار ١٣٩١ ١-در سال ١٣٧٨ مفاهيم اخلاقي تنها در ٢عنوان کتاب به چشم مي خورد.
153 شـمـاره ١١، بهار ١٣٩١ مقايسه ي کتاب هاي تاليف و ترجمه شده (١٣٧٨تا ١٣٨٧): در اين مقايسه مي توان به نتايج زير دست يافت : ١-آثار تاليفي ، صرف نظر از اين که با تاريخ گذشت ه ي اين سرزمين پيوند دارد و تلاش نويسندگان متبحر اين بوده است به همان شيوه ي گذشته به داستان پردازي بپردازند تا شکل سنتي آن حفظ شود، لذا امروزه کودکان به آثاري جلب مي شوند که محتوايي به روزتر و يا خلاقانه تر را دارا باشند.