چکیده:
هدف پژوهش حاضر تعیین تاثیر آموزش هوش هیجانی بر تسهیل کار-خانواده و هوش هیجانی بود. در
این مطالعه آزمایشی, نمونه شامل ۰ نفر از کار کنان منطقه ۵ عملیات انتقال گاز بودند که به روش تصادفی
ساده انتخاب و به طور تصادفی به گروه آزمایش (۰نفر) و گروه گواه (۰فر) تقسیم شدند. برای اندازه
گیری متغیرها از مقیاس ۱۶ مادهای تسهیل کار-خانواده هالیروک و پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ استفاده
شده است. طرح پژوهشی از نوع آزمایش میدانی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. گروه
آزمایش در ۱۰ جلسهی ۱۳۰ دقیقهای تحت آموزش هوش هیجانی قرار گرفتند. پس از اعمال مداخله. بار
دیگر میزان تسهیل کار- خانواده و هوش هیجانی گروههای آزمایش و گواه سنجیده شد. پافتهها نشان دادند
که آموزش هوش هیجانی باعث افزایش تسهیل کار-خانواده و هوش هیجانی گروه آزمایش در مقایسه با
گروه گواه شد.
The aim of this study was to determine the effect of emotional intelligence training on work-family facilitation and emotional intelligence. the door
In this pilot study, the sample consisted of 0 employees of 5 gas transmission operations in a randomized manner
Simple were selected and randomly divided into experimental group (0 people) and control group (0 people). For size
Taking the variables from the 16-item Halilrook Family Facilitation Scale and the Schering Emotional Intelligence Questionnaire
Has been. The research design was a field experiment with pre-test and post-test with a control group. group
The experiments were followed by emotional intelligence training in 10 sessions of 130 minutes. After the intervention. Bar
Other levels of work-family facilitation and emotional intelligence of the experimental and control groups were measured. The pafs showed
That emotional intelligence training increases work-family facilitation and emotional intelligence compared to the experimental group
The group testified.