چکیده:
پدیده سکوت سازمانی، فرآیندی زیان آور است که میتواند تمام تلاشهای سازمانی را هدر دهد و ممکن است انواع مختلفی داشته باشد؛ مثل سکوت جمعی در ملاقاتها، سطوح پایین مشارکت رویهها و پیشنهادها، سطوح پایین آوای جمعی و شبیه آن را در بر میگیرد. هدف از مقاله حاضرشناسایی ابعاد و مولفههای سکوت سازمانی با مرور ادبیات موضوع و پیشینه پژوهش می باشد. در این تحقیق روش پژوهش استفاده شده توصیفی- پیمایشی است. با بررسی مبانی نظری سکوت سازمانی، مولفه های کلیدی با نظر خبرگان صنعت بانکداری و اساتید شناسایی و سپس با استفاده از تکنیک گرانند تئوری به طراحی مدل پرداخته شده است نتایج تحقیق حاضر میتواند دید جامعی را به محققان حوزه سکوت سازمانی و مدیران ارشد صنعت بانکداری در شکست این پدیده ایشان را یاری رساند.
The phenomenon of organizational silence is a detrimental process that can waste all
organizational efforts and may have different types, such as collective silence in meetings,
low levels of participation of procedures and suggestions, low levels of collective voice and
similar. The purpose of this paper is to review the dimensions and components of
organizational silence by reviewing the literature of the subject and the background of the
research. In this research, the research method is descriptive-survey. By examining the
theoretical foundations of organizational silence, key components are identified with the
opinion of banking industry experts and professors, and then using the granand theory
technique, the results of this study can provide a comprehensive view to the researchers in the
field of organizational silence and senior managers of the banking industry in defeating this
phenomenon.
خلاصه ماشینی:
در پدیده سکوت سازمانی، کارکنان از بیان ایدهها و دغدغههای مربوط به مسائل سازمانی و شغلی خود امتناع میورزند که این به نوبه خود میتواند کاهشدهنده سطح مشارکت زنان در سازمان شود (ایرند 2 ، 2020).
وجود شرایط مساعد و مناسب برای این همکاری باعث میشود که کارکنان بتوانند به راحتی انتقادات و دیدگاههای خود را در رابطه با معظلات سازمان بیان کرده و بدین ترتیب، اقدامات سازمانی را تحت تأثیر قرار دهند.
عوامل متعددی در خلق این جو سکوت و به دنبال آن پدیدهی سکوت سازمانی نقش دارند که مهمترین آنها عبارتند از: فرآیندهای تصمیمگیری، فرآیندهای مدیریتی، فرهنگ سازمانی؛ باورها و نگرشهای مدیر؛ عوامل مدیریتی، عوامل سازمانی و محیطی، عوامل گروهی و عوامل فردی؛ ترس کارکنان از ارائه بازخورد منفی و برداشت آنها از عقاید پیچیده مدیریت درباره آنها؛ تفکیک عمودی زیاد در ساختار سازمانی؛ نحوه استفاده از انواع شیوههای مدیریتی و سبکهای رهبری توسط مدیریت سازمان (صادقی و رضوی،20 Kim & Ko Ngozi et al Knoll et al در سالهای اخیر با وجود تحولاتی که در بخش دولتی رخ داده، همچنان بهرهوری پایین سازمانهای دولتی دغدغه اصلی خط مشیگذاران کشور است.
این مطالعه به بررسی روابط بین انواع مختلف فرهنگ سازمانی (نوآورانه، جمعی، عقلانی و سلسله مراتبی)، سکوت سازمانی (آشنا، طرفدار اجتماعی و دفاعی) و دانشکده– تعامل دانشجویی به عنوان درک شده توسط استادان دانشگاه غیر سئول برای ارائه پیامدهای مفید برای طرح های موثر مدیریت منابع انسانی برای استادان که مسئول امتحانات ورودی و آموزش در دانشگاههای غیر سئول در بحران است.
هدف از این مطالعه بررسی سکوت سازمانی و فضای مدرسه به عنوان ارتباط عملکرد شغلی معلمان دوره متوسطه در ایالت آنامبرا نیجریه است.