چکیده:
پژوهش حاضر به مطالعه بررسی نقش قابلیتهای ارتباطی و نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری از طریق نقش میانجی خلق ارزش برای مشتری درگروه صنعتی ماموت پرداخته است. روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی، پیمایشی و پیمایشی میباشد. همچنین جامعة آماری در پژوهش حاضر مدیران بخش بازاریابی شرکت ماموت به تعداد 145 نفرمیباشد. حجم نمونه بااستفاده از فرمول کوکران 105 نفر تعیین گردید و روش نمونه گیری پژوهش حاضر تصادفی ساده میباشد. داده های تحقیق با روش کتابخانه ای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده است. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.886 و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تایید قرار گرفته اند. اطلاعات تحقیق به کمک نرم افزار SMARTPLS و با استفاده از آزمونهای آماری، توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که قابلیتهای ارتباطی بر رقابت پذیری و خلق ارزش برای مشتری تاثیر مثبت داشته است. همچنین نتایج نشان داد نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری و خلق ارزش برای مشتری تاثیر معناداری داشته است. بعلاوه نتایج نشان داد قابلیتهای ارتباطی و نوآوری بازاریابی از طریق خلق ارزش برای مشتری بر رقابت پذیری تاثیر دارد.
The present study investigates the role of communication capabilities and marketing innovation on competitiveness through the mediating role of value creation for the customer in Mammoth Industrial Group. The research method used is descriptive, survey and survey. Also, the statistical population in the present study is the managers of the marketing department of Mammut Company with 145 people. The sample size was 105 people using Cochran's formula and the sampling method of the present study is simple random. The research data were collected by library and field methods and the instrument used was a questionnaire. The reliability of the questionnaires was confirmed by Cronbach's alpha method 0.886 and the validity of the instrument was confirmed by the content method. The research data were analyzed using SMARTPLS software using statistical, descriptive and inferential tests. The results of this study indicate that communication capabilities have a positive effect on competitiveness and value creation for the customer. The results also showed that marketing innovation has had a significant impact on competitiveness and value creation for the customer. In addition, the results showed that communication and marketing innovation capabilities through value creation for the customer affect competitiveness.
خلاصه ماشینی:
همچنین نتایج نشان داد نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری و خلق ارزش برای مشتری تاثیر معناداری داشته است.
بعلاوه نتایج نشان داد قابلیتهای ارتباطی و نوآوری بازاریابی از طریق خلق ارزش برای مشتری بر رقابت پذیری تاثیر دارد.
اين محققين ادعا مي این قابلیت ها به عنوان يك رفتار استراتژيك مطرح است که اجازه ارائه ايده هاي جديد را داده و خود نيز به دنبال چنين ايده هايي است؛ بنابراین شركت هايي كه ظرفيت بيشتري براي نوآوري در بازاریابی دارند در پاسخ به محيط و توسعه قابليت هاي جديد موفق تر هستند و اين منجر به ايجاد مزيت رقابتي و خلق ارزش برای مشتریان براي آنها مي شود.
درهمين راسـتا هدف پژوهش حاضـر نيز بررسی نقش قابلیتهای ارتباطی و نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری از طریق نقش میانجی خلق ارزش برای مشتری درگروه صنعتی ماموت می باشد.
قابلیتهای ارتباطی از طریق خلق ارزش برای مشتری بر رقابت پذیری تاثیر دارد.
نوآوری بازاریابی از طریق خلق ارزش برای مشتری بر رقابت پذیری تاثیر دارد (به تصوير صفحه مراجعه شود) شکل 1.
678 تایید H1 نتایج و پیشنهادات در این پژوهش نقش قابلیتهای ارتباطی و نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری از طریق نقش میانجی خلق ارزش برای مشتری درگروه صنعتی ماموتمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
González-Alvarado, (2018) "The impact on competitiveness of customer value creation through relationship capabilities and marketing innovation", Journal of Business & Industrial Marketing, https://doi.