چکیده:
این مقاله به بررسی مجموعه مبانی نظری مربوط به نوآوری دیجیتال در سیستمهای مدیریت دانش (KMS) برای شناخت نقش آن در مدیریت کسب و کار میپردازد. این پژوهش یک بررسی گسترده از ادبیات علمی در مورد این موضوع، برای درک اینکه چگونه نوآوری دیجیتال از طریق بهینه سازی دانش جدید، مدلهای جدید کسب و کار را توسعه میدهد، ارائه میکند. نتایج نشان میدهد که تحقیقات منتشر شده در این زمینه مفاهیم جالبی را در مورد مدلهای کسب و کار و عملکردکسب و کار ارائه میکنند. این یافتهها به ویژه ارتباط بین نوآوری و پایداری را برجسته میکند و نشان میدهد که ابزار تحول دیجیتال در طولانی مدت به فرآیند خلق ارزش کمک میکند. این تحقیق به ادبیات موجود در تحلیل موضوع KMS با در نظر گرفتن آن از دیدگاه فرآیندهای نوآوری دیجیتال و با اشاره به لزوم پیاده سازی خلق دانش جدید و به اشتراک گذاشتن اقداماتی که از رشد جهانی و فراگیر پشتیبانی میکند، کمک میکند.
This article examines a set of theoretical foundations related to digital innovation in knowledge management systems (KMS) to understand its role in business management. This study provides an extensive review of the scientific literature on the subject to understand how digital innovation develops new business models by optimizing new knowledge. The results show that published research in this field offers interesting concepts about business models and business performance. These findings particularly highlight the link between innovation and sustainability and show that digital transformation tools contribute to the value creation process in the long run. This research contributes to the existing literature on KMS analysis by looking at it from the perspective of digital innovation processes, and by pointing to the need to implement new knowledge creation and share actions that support global and inclusive growth.
خلاصه ماشینی:
علاوه بر آن، شناختن وضعیت فرایندها و منابع توسط سیستمهای تحلیلی نوین و پیچیدهتر و شناسایی میزان روابط متقابل بین اطلاعات پایگاه دادهها، مزیت رقابتی برای شرکت ایجاد میکند (فراریس، مازولنی، دوال، کاتریر 2019)؛ بنابراین نوآوری نیز به عنوان یک مسئلۀ حاکمیتی شکل گرفته است که بر مدل کسب و کار تأثیر میگذارد و کارآفرینان را ترغیب میکند تا راهبردهای ابتکاری مناسب با رویدادهای احتمالی بازار جهانی لیبرال ایجاد کنند (گری و کاوالو 2020).
KMS اجازه می دهد تا استفاده از منابع ملموس به حداکثر برسد (گرانت، 1996)، زیرا هدف آن کسب و بهره برداری از داده ها برای افزایش عملکرد و بهبود مدیریت فرایند است (برشانی، 2010)؛ بنابراین، ایجاد یک معماری شناختی قوی که بتواند بهره برداری و حفاظت از اطلاعات را تضمین نماید، می تواند از فرایندهای نوآوری شرکتی از طریق زیرساخت های هوشمند و تکنیک های مشترک براساس تعامل حمایت کند (سانتورو و همکاران، 2018).
Key knowledge management processes for innovation: A systematic literature review.
The impact of IT-based knowledge management systems on internal venturing and innovation: A structural equation modeling approach to corporate performance.
Green innovation and organizational performance: The influence of big data and the moderating role of management commitment and HR practices.
Big data analytics capabilities and knowledge management: Impact on firm performance.
Customer relationship management: Digital transformation and sustainable business model innovation.
Knowledge management capabilities and organizational risk-taking for business model innovation in SMEs. Journal of Business Research.