چکیده:
زمینه: پژوهشهای پیشین به بررسی کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات در جمعیت هلال احمر پرداختهاند. اما مؤلفه ها و شاخص های ارتقاء کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر مغفول مانده است. هدف: مؤلفهها و شاخصهای ارتقاء کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر است. روش: از نوع رویکرد پژوهش کیفی و تحلیلتم بود. جامعۀ آماری پژوهش شامل اعضای هیئت علمی تمام وقت در حوزه های کیفیت آموزش همگانی بود. جامعۀ آماری این پژوهش اعضای هیئت علمی تمام وقت در حوزههای کیفیت آموزش همگانی هستند. 11 نفر از اعضای هیئت علمی به روش نمونهگیری نظری به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار در این پژوهش مصاحبه بود. به منظور تجزیهوتحلیل دادههای حاصل از مصاحبهها از فن تحلیل موضوعی (تم) استفاده شد. یافته ها: مؤلفه های ارتقاء کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر شامل «کیفیت منابع آموزشی، منابع فیزیکی، منابع انسانی، طراحی برنامه، بهروزرسانی اطلاعات، تعهدکاری و انگیزش» و شاخصهای ارتقاء کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر شامل «کیفیت مربیان، تسهیلات آموزشی، توجه به نیازهای فراگیران، انجام مانورهای امدادی، تجهیزات فیزیکی و منابع مالی» هستند. نتیجه گیری: برای ارتقای کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر میتوان از «کیفیت منابع آموزشی، منابع فیزیکی، منابع انسانی، طراحی برنامه، بهروزرسانی اطلاعات، تعهدکاری و انگیزش، کیفیت مربیان، تسهیلات آموزشی، توجه به نیازهای فراگیران، انجام مانور های امدادی، تجهیزات فیزیکی و منابع مالی» استفاده کرد.
Background: Previous research has examined the quality of public rescue training in the Red Crescent population. However, the components and indicators of improving the quality of public education in rescuing the Red Crescent population have been neglected. Aims: The components and indicators of promoting the quality of universal education are the rescue and rescue of the Red Crescent population. Method: The research method was qualitative and thematic analysis. The statistical population of the study consisted of full-time faculty members in the fields of public education quality. The statistical population of this study is full-time faculty in the fields of quality of public education. Eleven faculty members were selected through theoretical sampling. The tool in this study was interview. The thematic analysis technique was used to analyze the data from the interviews. Results: Components of Crescent Population Relief Education Promotion Quality Including "Quality of Educational Resources, Physical Resources, Human Resources, Program Design, Information Update, Work Commitment and Motivation" and Crescent Population Relief Education Quality Improvement Indicators The Reds include "quality instructors, training facilities, attention to learnerschr('39') needs, relief exercises, physical equipment and financial resources." Conclusions: To improve the quality of public education for rescue and rescue population of the Red Crescent, we can use the quality of educational resources, physical resources, human resources, program design, information updating, work commitment and motivation, quality of trainers, educational facilities, attention to learnerschr('39') needs, Used relief maneuvers, physical equipment and financial resources.