چکیده:
در دهه ی گذشته تغییرات ریشه ای در ترجیحات مصرف کنندگان در جهت محصولات سبز همراه با ظهور مصرف کنندگان سبز، مکانیزمهای بازار را برای سازمانها و محصولات جدید سازگار با محیط زیست برانگیخته است. با آشکار شدن مسایل و مشکلات زیستمحیطی که امروزه نسل بشر را به خود گرفتار کرده است، لزوم توجه به این مقوله بیش از پیش ضرورت یافته است. درک رابطه بین استراتژی زیست محیطی شرکتی و رقابت شرکتی برای محققان بازگانی معاصر، سیاستگذاران و متخصصین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از آن میتوانند بعنوان مزیت رقابتی در شرایط بازار جدید استفاده نمایند. در این تحقیق سعی داریم تمام موارد و ابعاد بازاریابی سبز را بعنوان یک عامل مهم افزایش فروش محصولات از طریق مطالعات کتابخانه ای بررسی نماییم.
Over the past decade, radical changes in consumer preferences for green products, along with the emergence of green consumers, have triggered market mechanisms for new environmentally friendly organizations and products. With the revelation of environmental issues and problems that have plagued the human race today, the necessity to pay attention to this issue has become more and more necessary. Understanding the relationship between corporate environmental strategy and corporate competition is very important for contemporary business researchers, policymakers and professionals and can be used as a competitive advantage in new market conditions. In this research, we try to examine all the cases and dimensions of green marketing as an important factor in increasing product sales through library studies.
خلاصه ماشینی:
هدف تبليغات سبز، تحت تأثير قرار دادن رفتار خرید مصرفکنندهها به وسيله تشویق آنها برای خرید محصولاتي که به محيط زیان وارد نميکنند و برای هدایت توجه آنها به پيامدهای مثبت رفتار خرید آنها که به نفع آنها و نيز محيط است، ميباشد (راهبر و عبدالوحيد 3 ، 2 > انجمن بازاریابی امریکا، بازاریابی سبز را بهعنوان مطالعه جنبههای مثبت و منفی بازاریابی بر آلودگی و کاهش منابع انرژی و سایر منابع تعریف نموده 4 u"/>u"/>، 2010) و سو 5 i"/>i"/> (2007) از آن بهعنوان فعالیتهای شرکتهایی یاد میکند که نسبت به محیط زیست یا مسائل سبز نگران هستند و این نگرانی را با ارائه کالاها و خدمات زیست محیطی برای برآوردن رضایت مصرفکنندگان و جامعه ابراز میکنند 6 e"/>e"/>، 20 > سالمون و 7 t"/>t"/> بازاریابی سبز را چنین تعریف می کنند: یک استراتژی بازاریابی است که از طریق ایجاد مزایای قابل تشخیص محیطی بر اساس آنچه که مشتری انتظار آن را دارد از محیط حمایت میکند (سالمون و استوارت 8 onsky"/>onsky"/> بازاریابي سبز را چنين تعریف ميکند: بازاریابي سبز یا محيطي شامل تمام فعاليتهایي است که برای ایجاد و تسهيل مبادلات به منظور ارضای نيازها و خواستههای بشری طراحي ميشود به طوری که این ارضای نيازها و خواستهها با حداقل اثرات مضر و مخرب روی محيط زیست باشند.
اندازهگیری و درک عملکرد نسبی محصولات از لحاظ زیست محیطی نیز اهمیت دارد، زیرا در بازاریابی ممکن است عملکرد خوب یک محصول در بازار خاص منجر به کسب مزیت رقاب polonsky Borin Rahbar & Abdul Wahid Hu Soonthonsmai Abugre Solomon & Stuart Polonsky اما مسلما عملکرد ضعیف میتواند یک خطر استراتژیک ایجاد کند و منجر به ضعف رقابتی شود.