خلاصه ماشینی:
بنابراین، برنامهریزان آموزشی مدرسه تلویزیونی ایران، هدفهای آموزشی و حدود انتظارات و استانداردهای عملکردی ذیل اهداف را که نقطه مشترک برنامه آموزشی و پرورشی رسمی این دوره تحصیلی است، بهعنوان مبنایی مناسب برای طراحی روشها و فعالیتهای محتوایی قرار دادهاند و بر اساس آن برای برطرف کردن نیازهای آموزشی نوآموزان میکوشند.
از آنجا که فرض برنامهریزان تعلیمی و تربیتی در سطح ملی بر این است که محتوای آموزشی غیرمتمرکز استانها، بر اساس همین اهداف شکل میگیرد بر این اهداف میتوان بهعنوان نقطه مشترک برنامههای آموزش مدرسهها تکیه کرد و با ارائه مدلی جدید از تولید محتوا، گامهایی در توسعه فرایندهای یادگیری برداشت.
ارائه برنامهای کاربردی و پویا همراه با توالی و تداوم آن، کاری بسیار پیچیده و فنی است و دقت نظر بسیاری میطلبد، چرا که محتوای هر موضوع در هر برنامه تلویزیونی، مستقل از برنامههای دیگر شکل میگیرد و تولید محتوا نیز روزانه انجام میشود.