چکیده:
طراحی اشتباه خطمشی بر خروجی خدمات عمومی و در سطح عملیاتی شرایط ارائۀ خدمات عمومی تأثیرگذار است. چندپارگی مدیریت عمومی که ناشی از اصلاحات حکومتی است بهعنوان مسئلهای برای حکومتها، عرضهکنندگان خدمات عمومی و شهروندان در شکست خطمشی پدیدار میشود. خروجی ضعیف خطمشی آموزشی موزه در سطح ناحیهای نقطۀ شروع مطالعۀ تناقضات اجرای خطمشی فرهنگی ناحیهای است. این مقاله جعبۀ سیاه اجرای خطمشی را گشوده و مغایرتهای نهایی در خطمشی توسعۀ ناحیهای، تضاد انتظارات میان ذینفعان و در کنار آن، تناقضات حکومتی را که منجر به شکاف میان مفاهیم خطمشی، برونداد و نتیجه شده است شناسایی کرده است.
Bad policy design affects public service delivery and the conditions for providing public services at operational level. Fragmentation of public management due to governance reforms becomes visible in policy failure; aproblem for governments, public service providers, and citizens. The poor outcome of a reformed regional museum education policy is the starting point for a study of paradoxes of regional cultural policy implementation. The article opens up the black box of policy implementation and identifies goal conflicts in regional development policy, conflicting expectations among stakeholders, as well as governance paradoxes resulting in gaps between policy intentions, output, and outcome
خلاصه ماشینی:
سياستمداران بيشتر از چند دهه است بر مبناي اين فرض که هماهنگي و تشريک مساعي با بخش هاي بيروني خط مشي عمومي و خروجي خدمات را بهبود مي دهد، خواستار پيوند بخش عمومي اند ,Christensen, Fimreite( )٢٠٠٦ ,Martin &Downe ;٢٠١٤ ,Lægreid &؛ اما شاهد چنين منفعت هايي متوازن و هماهنگ نيست )٢٠١٣ ,Lynn& Robichau ;٢٠١٢ ,Kalu ;٢٠١١ ,Hupe(.
ازآنجاکه خود مفهوم حکمراني اشاره به ذي نفعان غيرعمومي دارد که در تنظيم روابط ميان بازيگران جامعه دخيل اند(براي نمايش استفاده هاي متفاوت ازحکمراني ،رک :,Kooiman ١٩٩٩ يا ٢٠١٢ ,Emerson et al )، مفهوم حکمراني مشارکتي مستلزم همکاري حتي عيني تر است ؛ آن گونه که در مشارکت عموميـخصوصي و توسعۀ خط مشي شبکه اي هست & Gugu )٢٠٠٠ ,Huxham ;٢٠١٥ ,Dal Molin).
سرانجام ، در تحقيق اجراي خط مشي ، از اصطلاح مشارکت به ندرت به عنوان مفهومي مشخص استفاده مي شود و احتمالا به واسطۀ ايدة مشابهي است که شبکه هاي خط مشي به اذهان متبادر مي کنند,Head ;٢٠٠٩ ,Compston;٢٠٠٦,Middleton Stone &Bryson, Crosby, ( )٢٠٠٢ ,Klijn ;٢٠٠٨اما شايد هم به خاطر اين باشد که اجراي خط مشي ، به عنوان يک مفهوم ، پيش از هر چيز دلالت بر تعامل هماهنگ دارد؛ مفهومي که به مفهوم مشارکت نزديک مي شود )٢٠١٤ ,Peters ;١٩٨١ ,Hjern& Porter(.
١. مواد و روش براي دست يابي به آگاهي عميق از شيوه هاي حکمراني ، هنوز هم مطالعات موردي در شرايط بسيار پيچيده ــ براي مثال ، بين دولت و حکمراني بخشي ــ نقش مؤثري ايفا مي کند و مي طلبد که به نحوي خاص آگاهي در مورد شکست خط مشي به دقت شرح داده شود& ritierHe( Lehmkuhl, 2008; Hupe, Hill, &Nangia, 2014; Rodríguez, Langley, Béland, )٢٠٠٧ ,Denis&.