چکیده:
این پژوهش با هدف مقایسه سبکهای یادگیری کلب و خلاقیت دانش آموزان مدارس هوشمند با عادی انجام گرفته است. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر جمع آوری داده ها پیمایشی- مقایسه ای می باشد. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر تهران و حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 384 نفرمی باشد. ابزار پژوهش دو پرسشنامه سبکهای یادگیری کلب (1985) و پرسشنامه خلاقیت تورنس (1973) جمع آوری اطلاعات شده است. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آزمون تی مستقل و تحلیل واریانس چند متغیره (مانووا) استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد بین سبک یادگیری همگرا و سبک یادگیری واگرا در بین دو گروه دانش آموزان مدارس عادی و هوشمند تفاوت معناداری وجود دارد، همچنین بین مولفه ابتکار و متغیر خلاقیت در بین دو گروه دانش آموزان مدارس عادی و هوشمند تفاوت معناداری وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می شود معلمان در تدریس، به تفاوتهای موجود در سبکهای یادگیری فراگیران توجه نمایند.
خلاصه ماشینی:
; Graf, S 4 Learning Style 5 Dag, F; Gecer, A 6 Richardson, J.
رضوی و همکاران (١٣٩٨) در پژوهشی تحت عنوان : رابطه خودکارآمدی خلاقانه وسبک یادگیری شناختی با انگیزش پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر کرمان نشان داد ند متغیرخودکارآمدی خلاقانه ٠/٢٠٠ تغییرات متغیر ملاک انگیزش پیشرفت تحصیلیرا پیش بینی کند.
رضوی و همکاران (١٣٩٨) در پژوهشی تحت عنوان : رابطه خودکارآمدی خلاقانه وسبک یادگیری شناختی با انگیزش پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر کرمان نشان داد ند متغیرخودکارآمدی خلاقانه ٠/٢٠٠ تغییرات متغیر ملاک انگیزش پیشرفت تحصیلی را پیش بینی کند.
فرضیه سوم پژوهش : بین سبک های یادگیری کلب و خلاقیت بین دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی تفاوت دارد.
بر اساس نتایج حاصل از فرضیه اول پژوهش ،سبک های یادگیری کلب در بین دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی تفاوت معنی دار دارد.
نتایج حاصل از فرضیه دوم پژوهش نشان می دهد سبک های یادگیری کلب بین دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی تفاوت معنی دار دارد.
نتایج حاصل از فرضیه سوم پژوهش نشان می دهد سبک های یادگیری کلب و خلاقیت بین دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی تفاوت معنی دار دارد.
بنابراین پیشنهاد می شود معلمان در تدریس ، به تفاوتهای موجود در سبکهای یادگیری فراگیران توجه نمایند و همچنین بین مؤلفه ابتکار و متغیر خلاقیت در بین دو گروه دانش آموزان مدارس عادی و هوشمند تفاوت معناداری وجود دارد.
A comparison of learning style models and assessment Instruments for University Graphics Educators.