چکیده:
مطالعات نشان میدهد که در میان عوامل متعدد و گوناگون تاثیرگذار بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی یاد گیرندگان، انگیزش نقش برجسته و بلکه، مهمتری را ایفا مینماید. لذا، شناخت و تحلیل مناسب انگیزش فراگیران برای کارآیی و اثربخشی فعالیتهای یاددهی و یادگیری اهمیت زیادی دارد و ورود فن آوری اطلاعات و ارتباطات به عرصه آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارمغانهای دنیای اطلاعاتی است. در این پژوهش به بررسی تاثیر آموزش الکترونیکی بر ایجاد انگیزه دانشآموزان ابتدایی پرداخته شد. روش پژوهش حاضر مروری و ابزار گردآوری اطلاعات منابع دست اول، پژوهشهای معتبر و مقالههای علمی-پژوهشی بود. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش الکترونیکی به عنوان یک شیوه آموزشی یادگیرنده محور، باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان ابتدایی شده است.
خلاصه ماشینی:
نتایج تحقیق نشان داد که آموزش الکترونیکی به عنوان یک شیوه آموزشی یادگیرنده محور، باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان ابتدایی شده است.
در این تحقیق به بررسی تاثیر آموزش الکترونیکی بر ایجاد انگیزه دانشآموزان ابتدایی پرداخته > تعریف مف > آموزش الکترو > توسعه تکنولوژی اطلاعات به رشد یادگیری آنلاین به عنوان یک روش نوین در آموزش منجر شده است.
حسینی، نوری و ذبیحی (2013) در پژوهش خود به این نتیجه رسیدند که ویژگی های فرد آموزشدهنده، مواد آموزشی از طریق سودمندی درک شده و خوشایندی، دارای تأثیر بر قصد استفاده از آموزش الکترونیک است.
شنگ، جو و ویو (2014) در پژوهشی خود به این نتیجه رسیدند که عواملی ازجمله عوامل رقابتی، انگیزشی، ادراک سودمندی و زیرساخت های مناسب دارای تأثیر بر استفاده از فناوری های نوین در آموزش مالزی است پژوهشگرانی که در این حوزه فعالیت نموده اند، ضرورت توجه به انگیزش در تعلیم و تربیت را به دلیل ارتباط مؤثر آن با یادگیری جدید مهارت ها، راهبردها رفتارها و در نهایت موفقیت تحصیلی متذکر شده اند.
Factors Affecting adoption of new technologies in remote education using the Technology Acceptance Model: A case study of Payame Noor University in Isfahan.
Factors that influence acceptance of web-based e-learning systems for the in-service education of junior high school teachers in Taiwan.
Factors that influence acceptance of web-based e-learning systems for the in-service education of junior high school teachers in Taiwan.
Admission of E-learning in Higher Education: Application of Current Theory, Technoogy Acceptance Model and Quality of Electronic Services.