چکیده:
عصرکنونی را عصر ارتباطات، عصر فراصنعتی، عصر دانش وغیره نامیدهاند. فناوری اطلاعات وارتباطات را میتوان به عنوان ابزاری نیرومند وقوی برای ارتقاء کیفیت وکارایی آموزش مورد استفاده قرار داد. به گونهای که شیوههای سنتی آموزش را دستخوش تغییر قرار دهد ودیگر نیازی به حضور فیزیکی درکلاسهای درس نباشد. این آموزش پژوهی سعی دارد تا با معرفی آموزش مجازی با نگاه بررسی تکلیف، مسائل مربوط به آن درمدارس ایران توجه وعنایت هرچه بیشتر طراحان وبرنامه ریزان آموزشی را برای حرکت به سمت مجازی شدن معطوف دارد. روش این پژوهش بصورت کیفی و در قالب مشاهده مستقیم مهارت اموز دانشگاه فرهنگیان است. نتایج حاکی از آن است که آموزش مجازی در رشد و توسعه کشور نقش آموزش به ویژه آموزش ابتدایی بسیار مهم میباشد و میبایست جدی گرفته شود و برای امر مزبور مسولان و معلمان دلسوز و آگاه به صورت تخصصی تربیت شوند. در این راستا باید فضای آموزشی زیبا برای این مدارس طراحی کرد و مدیریت آنها را به افراد آگاه و باتجربه سپرد.
خلاصه ماشینی:
گرچه آموزش هاي رسمي در حال حاضر، نمي تواند معلمان را در طول تمام دوران خدمتشان ، براي خدمات حرفه اي آماده کند (کنوي، مورفي، رات وهال ٧، ٢٠٠٩)، اما در ميان برخي از معلمان که به اندازه کافي، براي مديريت انواع کلاس ها آموزش نمي بينند، مشکلات زيادي در اداره کلاس هاي آنان گزارش شده است (داک ٨، ٢٠٠٧) که ضرورت آموزش هاي دوران تربيت 1 COVID-19 2 DESA 3 Priyanka Singh 4 CORONA VIRUS 5 Bansal 6 Henny 7 Conway, Murphy, Rath & Hall 8 Duck 1068 معلم را بيشتر از قبل آشکار مي سازد.
مهمترين مسئله اي که درصدد رفع عمل آموزش پژوهي صورت گرفت و گزارش آن ثبت شد، بدين شرح بود که براي مرتفع شدن اين بي نظمي و عدم مديريت کلاس که منجر به بازماندن شاگردان و معلم از اهداف ياددهي، يادگيري و عدم درک احساس رضايت مندي مي شد، راه حل هايي که توسط مهارتآموز دانشگاه فرهنگيان پيشنهاد شده است ، شناسايي و به بوته آزمايش گذاشته شود، آثار و نتايج آن مورد تحليل و رابطه نظر در عمل موردنقد و بررسي قرار گيرد.
(مطابق الگوي طراحي شده بر مبناي الگوي ويليامز، مربوط به عکس وکاريکاتور تلفيق با درس فارسي و املا و رياضي مي باشد) 1077 دوره ٧، شماره ١، بهار ١٤٠٠، صفحات ١٠٨٨- ١٠٦٤ -تلفيق فعاليت هاي خواسته شده با دست ورزي و اجراي آن در منزل و ارسال در فضاي مجازي باعث شده دانش آموز با علاقه بيشتر آن را انجام دهد.