چکیده:
مفهوم یادگیری مبتنی بر کار به طور فزایندهای در سالهای اخیر راه خود را در سیاستهای آموزش و پرورش حرفهای باز کرده است. سازمانهای بین المللی نیاز به آموزش حرفهای و توجه به شکل دادن به یادگیری را در فرآیند کار شناسایی و معرفی میکنند. نقطه شروع این پیشرفت این است که کشورهائی که دارای ساختارهای آموزش دوگانه حرفهای هستند، به ویژه در ساختار انتقال از مدرسه به دنیای کار و جذب جوانان در بازار کار، موفق تر هستند. در بسیاری از سیستمهای آموزش و پرورش حرفهای، مدارس حرفهای و دانشگاهها میتوانند نقش هماهنگ کننده در ساختار یادگیری مبتنی بر شرکت در کار در کنار عملکرد خود ارائه نمایند. حال در این میان ایجاد محیطهایی که ترکیبی از کار و آموزش به صورت هم زمان اتفاق بیفتد از خواستههای صاحبنظران آموزش و اشتغال است که بتوان با تمرکز بر محیطهای مذکوراز جمله دهکدههای مهارت نتایج موثری را دریافت نمود. این مقاله کاربردی و بر اساس تجربیات شاغلین حوزه مهارت آموزی و نیز با استفاده از مطالعه کتابخانهای آموزشهای حرفهای در کشورهای مختلف به ویژه جهان توسعه یافته تهیه و تدوین شده است.
In recent years, the concept of work-based learning has increasingly opened its way to vocational education policies. International organizations recognize and introduce the need for vocational education and attention to the formation of learning in the work process. The starting point for this advancement is that the countries enjoying dual-vocational education and training structures are more successful, especially in the transition from school to work and attracting young people to the labor market. In many vocational education systems, vocational schools and universities can play a coordinating role in the work-based learning structure along with performance. Now, the establishment of environments that combine work and education simultaneously is among educators and employers demands. Concentration on such environments including skill villages can lead to achieve effective results. This applied paper is based on the experiences of those involved in the field of skill training activities and also using the library study of vocational education in different countries, especially those in developed world
خلاصه ماشینی:
(Work Based Learning)WBL يا يادگيري بر مبناي کار يک روش اساسي در اين مورد است که بطور فزاينده اي در بخش آموزشي هاي عالي مورد توجه قرار گرفته است.
Fualt finding of unanimous tests in 9 VET centers within Ilam TVTO SRO- office ABSTRACT: The purpose of study is to measure the tests conducted in 9 VET centers within Ilam TVTO sub regional office, the research method is applied descriptive, data collection is refined based on 9 itmes in exams within different skills includs: embodied bags, carpet weaver, industrial electrician grade 2, building planner, mashroom breeder, TVET manager, diller, sawer, repairer of petrol power automobils, herbal medicins breeders.
Absence of trinees at the end of training course Key words: training standard, Technical and vocational training, assessment of test Organizational Entrepreneurship Measurement in Agricultural Cooperatives and its Effective Factors (Case Study: Abhar County) Abstract Today entrepreneurship is known to be the main driving force in economic development, innovation and job creation.
They made it Keywords: Agricultural Cooperatives, Organizational Entrepreneurship, Entrepreneurship, Abhar County, Co-operative Company The Effect of Using Educational Simulator on Learning Quality of train driver learners in Virtual Environment (Case Study: Tehran Metro Specialized Training Center) By developing the applications of intelligent information technology and systems, there is a possibility for learners to experience the process of learning and learning skills in virtual environment.