چکیده:
رسانههای اجتماعی برخط )آنلاین( به یکی از محبوبترین برنامههای کاربردی اینترنتی در دهۀ اخیر تبدیل شدهاند. رسانه اجتماعی موجودیتی است که به واسطه ابزارهای رایانهای به افراد و شرکتها اجازه خلق، اشتراک گذاری، تبادل اطلاعات، ایدهها و غیره در جوامع مجازی و شبکهها را میدهد. موفقیت رهبران در رسانههای اجتماعی و ایجاد رسانههای اجتماعی قوی در کشور بستر مناسبی را برای مدیران بازاریابی به منظور ایجاد رابطهای قوی با مخاطبان و درک نیازهای آنها وشناسایی رفتار مصرف کنندگان خود، فراهم
میکند. با توجه به زیرساخت فراهم شده توسط شبکههای اجتماعی، بسیاری از سازمانها و شرکتهای بزرگ برای بازاریابی و تبلیغات خود به سمت الکترونیکی شدن و استفاده از این زیرساخت، متمایل شدند. این مقاله بر آن است ابتدا مقدمهای از موضوع ارائه کند، سپس به تجزیه و تحلیل رسانههای اجتماعی و نظریاتی در این راستا پرداخته میشود.
خلاصه ماشینی:
هر چند که تعریف رسانه اجتماعی در بسیاری از متون هم ارز فناوری وب ۲ پیش رفته است، اما شاید بتوان این تعریف رون جونز در مورد رسانههای اجتماعی را برای آن در نظر گرفت ، رسانههای اجتماعی، به لحاظ ماهیت به گروهی از رسانههای اینترنتی آنلاین گفته میشود که در آن گفت وگو، مشارکت، به اشتراکگذاری، تشکیل شبکهها و نشانهگذاری آنلاین توسط افراد صورت میپذیرد (لیانگ و همکاران 13 14 ، 2010).
تحقيق در تعدادي از زمينههاي آكادميک نشان داده كه شبكههاي اجتماعي در بسياري از سطوح از خانوادهها گرفته تا ملتها به كار گرفته ميشوند و نقش مهمي در تعيين راه حل مسائل، اداره كردن تشكيلات و ميزان موفقيت افراد در رسيدن به اهدافشان ایفا ميكند (کیتزمن و ه (به تصویر صفحه مراجعه شود)شکل 2-1- نمونهای از یک شبکه اجتماعی (تقیزاده و همکاران، 1398) تاریخچه شبکههای اجتماعی براي بررسي بهتر شبكههاي اجتماعي آنها را به دو گروه كلي تقسيم كردهاند ارتباط بودند.
شبکه اجتماعی سیار رسانه اجتماعي سيار 1 2 یک نوع شبكه اجتماعي است كه در آن از تلفن همراه یا تبلت براي ایجاد ارتباط استفاده مي شود.
رید 1 2 به این مسئله توجه میکند که رسانه اجتماعی به طور جامع یک ابزار برخط آزاد و نوعی فضای عملیاتی است که افراد درآن از اطلاعات عمومی، استفاده و آنها را هم رسانی میکنند.
Using social media for work: Losing your time or improving your work, Journal of Computers in Human Behavior, 31, 134-142.
, (2016), Opinion leaders selection in the social networks based on trust relationships propagation, Karbala International Journal of Modern Science, pp 1-10.