چکیده:
همانگونه که می دانیم ITIL یک چارچوب غیر رسمی اما مبتنی بر بهترین تجربیات( best practice ) بمنظور
راهنمائی در ارائه سرویس های IT و فرآیندهای پشتیبانی فناوری اطلاعات است. علیرغم پیاده سازی موفق در
تعداد بسیار معدودی از سازمانها، استقرار این چارچوب در اغلب سازمانها و شرکتها با مشکل مواجه شده و یا کلاً
شکست خورده اند. بررسی نشان می دهد مولفه های مهمی از جمله مدیران، پرسنل، زیرساختها و ... هریک به
نوبه خود نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت استقرار چارچوب مذکور دارند. لذا هدف این تحقیق ارزیابی و
تشریح چالش های پیش رو در استقرار این چارچوب و ارائه راهکارهای عملی با در نظر گرفتن شهرداری منطقه 6
با بیش از 088 کارمند اداری به عنوان مطالعه موردی می باشد.