چکیده:
هدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط بین نوستالژی با تمایلات رفتاری گردشگران ورزشی نوستالژیک میباشد. جامعه آماری تحقیق
کلیه گردشگران ورزشی بودند که برای تماشای مسابقه استقلال- پرسپولیس با مسافتی بیش از 40 کیلومتر به تهران سفر نموده
و حداقل یک شب را در این شهر اقامت کرده بودند. نمونه آماری پژوهش بر اساس جداول آماری(کرجسی و مورگان) 400 نفر
تعیین شد. روش نمونهگیری، در دسترس بود. ابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد چو (2014) بود که روایی صوری و محتوایی آن
مورد تایید 12 نفر از صاحب نظران قرارگرفت.
برای بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کلوموگروف اسمیرنوف و برای تعیین ارتباط بین عوامل همبستگی از آزمون
پیرسون استفاده گردید. نتایج نشان داد که ارتباط معناداری بین نوستالژی و تمایلات رفتاری وجود دارد. با توجه به نقش
نوستالژی به عنوان یک محرک و انگیزه تاثیرگذار بر تمایلات رفتاری گردشگران ورزشی، مدیران و مسئولان با استفاده از نوستالژی
میتوانند باعث ایجاد تمایل قوی برای مشارکت در مسابقات فوتبال، بازدید مکان های تاریخی مربوط به فوتبال، خرید کالاهای
مربوط به این مسابقات و ارتباط زبانی افراد شوند
Growth and development of products in today's competitive world, causing a large flow of
products to the market. In these markets, attention to customer satisfaction is a key factor to
achieve better financial results and performance capabilities of the market and this is one of
the most important sources which will cause the company's financial objectives defined in its
vision to be effective. As well as market share and growth Sales may also be involved directly
in the financial targets that price increases and the amount of sales revenue the marginal cost
is associated with lower profitability. The purpose of the study in terms of data collection
Survey research, and since all the goals of this research is to gain the knowledge necessary to
meet the needs Clear and well known, so this research method based on the purpose of
research, practical. In this research the population of senior managers and the companies and
the province of random sampling method is used. This 194 community members, model
Morgan determined that the sample size should be approximately equal to 125. Therefore,
140 questionnaires The population was 125 and the number of completed questionnaires by
the researcher were 125 usable questionnaires in Research showed that the sample size was
very close to so many sample size for statistical analysis software SPSS will be equal to 125.