چکیده:
امروزه ما در عصر تكنولوژی، سرعت، ارتباطات و پيشرفت علوم به سر ميبريم. با توجه به ويژگيهای دنيای امرروز،
نسل جديد تفاوتهای بارزی با نسل گذشته دارد. از اين رو در دنيای مدرن، نگاه به آموزش نيز نيازمند تغييراتري اسرت.
معلم امروز به دليل مشغله های فراوانش، کمتر فرصت آشنايي با يافته های جديد در حوزة تعليم و تربيت را دارد. هدف
مقالۀ حاضر آن است که با توجه به نظريههای آموزشي نوين، نكاتي کليدی و کاربردی در زمينرۀ تردريخ وصوصرار در
حوزة زبان و ادبيات فارسي مطرح کند. در اين پژوهش، ويژگيهای يک مدرس موفر در سرطوح گونراگون، از ديردگاه
صاحبنظران حوزة تعليم و تربيت مورد بررسي قرار ميگيرد. به کار گيری شيوه های صحيح و علمي در امرر آمروزش ،
معلماني را که به پيشرفت کيفي در حرفۀ وود ميانديشند ياری ميکنرد ترا در تربيرت نسرل آينرده و اصرعح جامعره
گامهای مؤثرتری بردارند .