چکیده:
امروزه یادگیری در جامعه ، جایگاه و اهمیت آموزش و دانش در زندگی روزمره برای افراد جامعه ابعاد تازه ای را طرح نموده است و مفهوم آموزش و پرورش دچار تغییرات متاثر از این امور گشته است لذا مدارس و رده های مدیریتی بالاتر هم از این تحولات منفصل نیستند که هدف پژوهش حاضر بررسی ابعاد مدیریت دانش در هنرستانهای یکی از نواحی شهرستان ساری می باشد . این پژوهش روش کار توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی می باشد و جامعه آماری 38 نفر از روسا ، معاونین و سرپرست های بخش های کارگاهی هنرستان های هدف هستند و در آن از پرسشنامه استاندارد پنج گزینه ای طیف لیکرات بر اساس مدل نیومن کنراد استفاده شده است . اطلاعات به دست آمده نشان می دهند که خلق دانش با بیشترین میانگین ، سپس کاربرد و بعد از آن انتقال و حفظ دانش هستند . در نهایت امتیاز مدیریت دانش در کل 0.211 به دست آمده است . پایایی در چهار بعد ایجاد ، نگهداری ، انتقال و کاربرد 0.83 ، 0.89 ، 0.92 و 0.82 بوده است . به علت عدم استفاده از نمونه گیری و در دسترس بودن جامعه نیاز به آمار استنباطی نبوده و با اتما به یافته های پژوهش باید گفت که از نگاه مدیران ، معاونین و سرپرست بخش های هنرستان ها نسبتا قوی ارزیابی شده است.