چکیده:
در رقابتی که مابین سازمان ها در دنیای امروز وجود دارد، عوامل زیادی می تواند در سازمان به کار گرفته شده و برتری یک سازمان را تامین کند. در این مسیر آنها می بایست در جهتی حرکت کنند که عملکرد آنها رضایت مشتری و نیروی انسانی را برآورده سازد. لذا بررسی عملکرد برای سازمان ها و نهادهای مشتری مدار موضوعی مهم تلقی می شود. حتی می توان عملکرد سازمان را به عنوان یک راهبرد مهم برای آن در نظر گرفت. یکی از روش های تحقق آن، برنامه ریزی به منظور سنجش مستمر افراد شاغل در سازمان و تحلیل کردن آنها و اجرا کردن اصلاحات مربوطه است. در این مقاله، ابتدا با مروری بر انواع روش های ارزیابی در حوزه های مختلف، مدل بررسی شایستگی و مقایسه آن با عملکرد را به عنوان مدلی کارا با قابلیت پیاده سازی سهل در سازمان ها انتخاب کرده است. در ادامه با طراحی پرسشنامه ای با توجه به اهداف مهم دانشگاه فنی و حرفه ای، به پیاده سازی این مدل به منظور ارزیابی روسای دانشکده/آموزشکده های دانشگاه پرداخته و در آخر با جمع آوری اطلاعات، آنها را مورد تحلیل قرار داده و با هم مقایسه کرده است.
There are a several factors for determining the level of organization Success. Among that the performance of managers can play a significant rules to satisfy the customers of organization. Thus, evaluating the perfomance of managers must be used in essential goals every organization. In this article, we review kind of appraisal approach in the different aspects and discuss about one model that involve competence factors for evaluating. Then designing one questionnaire with considering goals of Technical University and collecting data wiht distribution questionnaire. Finally,we analyse and compare the results of this questionnaire and discuss about competence of managers.