چکیده:
محتوای کتاب «نگاهی نو به باورهای کارآفرینی و مدیریت بنگاهها» شامل سه بخش و 13 فصل با محوریت کارآفرینی و مدیریت بنگاهها است. با توجه به اهمیت باورها در کارآفرینی، موضوع کلی کتاب جذاب و سودمند است و بهویژه به مخاطبان غیرتخصصی دیدگاه مناسبی ارائه میکند. در این اثر تلاش شده است بازتعریفی از کارآفرینی و باورهای مرتبط با آن ارائه شود که این تلاش تا حد زیادی با عدم بکارگیری منابع بهروز و جدید بی-ثمر مانده است. البته ساختار کتاب، خبری است و بیشتر به گزارشهای دهۀ قبل میلادی اتکا نموده و از گزارش-های داخلی بیبهره بوده است. این اثر اگرچه توانسته است اطلاعات جامعی از کارآفرینی و مدیریت کسبوکار ارائه نماید، اما به علت استفاده از آمارهای یک دهه قبل، در تحلیل روابط کسبوکار و کارآفرینی چندان موفق نبوده است و بیشتر قضاوت خواننده را در مورد مطلب جویا شده است. همچنین در موارد متعددی با عبارتهای بدون استناد، استدلالهایی ارائه شده است که استفاده از کتاب را به عنوان یک مرجع کامل بهخصوص در زمینۀ ارائۀ الگوی بومی کارآفرینی زیر سوال میبرد. در مجموع، کتاب از نظر موضوعی افق جدیدی به مباحث کارآفرینی میگشاید، هر چند از نظر محتوایی ضعفهای آشکاری دارد.
The content of "A New Look at the Entrepreneurial Beliefs and Corporate Management" book comprises three sectors and 13 chapters with the centrality of entrepreneurship and corporate management. Also, an attempt has been made to provide a redefinition of entrepreneurship and related beliefs; although this effort has been futile with the lack of use of new and novel resources. The book mostly relies on reports of the previous decade and has been deprived from domestic reports. Although this book has been able to provide comprehensive knowledge of entrepreneurship and business management in firms by imitating resources from previous decades, it hasn’t been able to explain the relationship between business and entrepreneurship and mainly asks the reader for their judgment on the subject. Also by using phrases such as: the statistics indicate that, or some scientists have said that; tries to confirm its content. Therefore, contrary to the opinion of the writers of the book, it’s not a complete source particularly about the use of internal experience in the area under discussion.
خلاصه ماشینی:
اين اثر اگرچه توانسته است اطلاعات جامعی را از کارآفرینی و مدیریت کسبوکار ارائه کند، بهعلت استفاده از آمارهای یک دهه قبل، در تحلیل روابط کسبوکار و کارآفرینی چندان موفق نبوده است و بیشتر قضاوت خواننده را درمورد مطلب جویا شده است.
بخش دوم کتاب با عنوان «باورهای نادرست کارآفرینی» شامل این فصلهاست: فصل دوم «قرن بیستویکم»، فصل سوم «صنایع متداول برای کارآفرینی»، فصل چهارم «چه کسانی کارآفرین میشوند؟»، فصل پنجم «تمام کسبوکارهای جدید منحصربهفرد نیستند»، فصل ششم «تأمین مالی کسبوکارهای جدید»، فصل هفتم «عملکرد کارآفرینان»، فصل هشتم «چرا برخی از کارآفرینان موفقترند؟»، فصل نهم «کارآفرینی زنان»، و فصل دهم «ارزش کسبوکارهای جدید».
کتاب مدنظر نگاهی نو به باورهای کارآفرینی و مدیریت بنگاهها دارد و در ادامۀ این مسیر تلفیقی از کتابهای قبلی نویسنده بههمراه مطالب جدیدی است که یک دستورالعمل کاربردی را برای کارآفرینی ارائه میکند.
4 حروفنگاری و صفحهآرایی در اين بخش موارد ذيل قابلتأمل است: ـ اندازۀ حروف انگليسي همانند حروف فارسي درج شده است، درحاليكه معمولاً حروف انگليسي دو فونت (قلم) كوچكتر از حروف فارسي نوشته ميشوند تا به زيبايي متن افزوده شود؛ ـ جاافتادگيهاي زيادي در كتاب وجود دارد كه مطالعه را براي خواننده دشوار ميكند؛ ـ درخصوص فاصلۀ بين كلمات دقت لازم بهعمل نيامده است؛ ـ برخي از جداول بهصورت عكس در كتاب مورداستفاده قرار گرفتهاند.
در این بخش، مجدداً به برخی دیگر از تعاریف کارآفرینی و ریشههای باور کارآفرینانه اشاره شده است که مؤلفان میتوانستند این بخش را در قسمتهایی از فصل اول بیان کنند، زیرا مجزاکردن باورها از تعریف اصلی کارآفرینی خواننده را سردرگم میکند و تکرار بیهودۀ مطالب گذشته است.