چکیده:
هدف اصلی مقاله ی حاضر ابتدا بررسی نقش تاثیر ناامنی ها بر ایجاد گسست روانی می باشد و
سپس آزمون تجربی نقش تاثیر نوستالژی فراخوانده شده بر قصد خرید محصولات نوستالژیک می
باشد.
روش پژوهش:به منظور انجام این پژوهش، نمونه 57 و 191 نفره از دانشجویان انتخاب گردید.ابتدا
به بررسی مقدماتی آزمون اضطراب در نمونه های اولیه پرداخته شده است.سپس رتبه بندی محصولات
نوستالژیک توسط نمونه های اولیه صورت گرفت. با توجه به این که روش پژوهش تحقیق حاضر طرح
حقیقی پس از آزمون تنها با یک گروه کنترل می باشد. به دستکاری گروه آزمایش پرداخته شد و در
نهایت با استفاده از نرم افزار اسمارت پی. ال. اس داده های جمع آوری شده را مورد تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: یافته ها نشان می دهد که ناامنی شخصی و اجتماعی بر گسست روانی تاثیر دارد؛
همچنین گسست بر فراخوانی نوستالژی تاثیر دارد و در نهایت نوستالژی فراخوانده شده بر قصد خرید
محصول نوستالژیک تاثیر دارد.
Purpose
the main aim of this study is to examine the impact of of insecurity on creating psychological Discontinuity and then empirically
test the role of evoked nostalgia impact on purchase intent of nostalgic products. Research method: In this study, sample consists of 57 and 191 students was selected. First we examine the preliminary anxiety test on prototypes and then nostalgic products in prototypes were ranked. Considering that the present research method is post- test real design with only one control group we try to manipulate treatment group and finally data collected were analyzed using smart P.L.S software.
Results
The findings show that personal and social insecurity affects the psychological discontinuity; this discontinuity is also effective on invoking nostalgia. Finally, evoked nostalgia is effective on purchase intent of nostalgic products.