چکیده:
زمینه و هدف: در پزشکی امروز معنای ظاهری و اولیه برای «مرگ» در انسان یا موجود زنده، توقف فعالیت طبیعی یا فیزیولوژیک برای همیشه است. در علوم پایه پزشکی برای کلمه «مرگ» میتوان اپوپتوزیس را یافت.
روش: این مطالعه با استفاده از مروربرخی مستندات وتحلیل شواهد صورت گرفته است.
یافتهها: فرمان موت در کلیه مخلوقات در زمان خلقتشان در درون آنها نهادینه شده است و این دو مخلوق یعنی موت و حیات کار خود را از ابتدا با هم آغاز میکنند ولی فرامین موت در پایان کار بیشتر فعال است و فرامین حیات در ابتدای امر فعالیت بیشتری دارد. اگر همه چیز به روال طبیعی پیش رود با اجل مسمی روبهرو خواهیم شد و اگر عواملی مرگ را تسریع کنند با اجل معلق روبرو خواهیم شد. رشد علمی انسان میتواند به انسان قدرتی ببخشد که عوامل تسریعکننده موت را به حداقل برساند و تنها رقم زننده اجل مسمی باشد. در حقیقت آنچه موجب تسریع در مرگ ما میشود به دست خود ما و ناشی از جهل ما است.
مشکلات ناشی از عدم تعادل در موت و حیات نظیر تقسیم بیش ازاندازه سلولها و کاهش آپوپتوز سلولها میتواند مرگ برنامهریزی سلولی را از برنامهریزی خارج کند. در مراحل مختلف تشکیل جنین شاهد هستیم که موت و حیات دریک تعادل مدیریت شده، برنامه تشکیل یک بدن سالم را پیش میبرند. بنابراین، برنامه مرگ برخی از سلولها به موازات حیات بخشیدن به سایر سلولها باید از قبل نوشته شده باشد. لذا موت باید قبل از حیات طراحی شده باشد تا بتواند قبل از شکلگیری سلولهای زنده عمل خود را انجام دهد.
نتیجهگیری: آنچه بیان شد تعبیری از موت و حیات در سطح طبیعت است.تغییر رویکرد از مواد شیمیایی به مواد زیستی در حال انجام است زیرا نوعی تخریبپذیری بدون عارضه در تولیدات زیستی نهفته است. لذا طراحی مرگ در زمان تولید یک محصول برخاسته از حکمت است و وقتی معتقدیم که خداوند حکیم مطلق است میتوان عالیترین مظاهر این طراحی را در خلقت خداوند مشاهده کرد.
Background: In medicine, the primary meaning for "death" in a human or living being is the cessation of natural or physiological activity forever. The term apoptosis can be found for "death" in the basic medical sciences.
Methods: This study was conducted by reviewing some documents andinterpretation of evidence.
Results: The command of death is institutionalized in all creatures at the time of their creation, and these two creatures, namely death and life, started their work together from the beginning, but the commands of death are more active at the end of the creature's work, and the commands of life are more active at the beginning.We will faceAjalMusamma, if everything goes normally, and if the factors accelerate death, we will face AjalMu'allaq.Scientific development can give man the power to minimize the accelerating factors of death and only lead to AjalMusamma.In fact, what accelerates our death is in our own hands and due to our ignorance. Problems with the imbalance in life and death, such as increased cell proliferation, decreased cell apoptosis, can be capable of disrupting cell death.At different stages of embryo formation, death and life are involved in development of program of forming a healthy bodyin a managed balance.Therefore, the death plan of some cells must be pre-written in parallel with the survival of other cells.Therefore, death must be designed before life so that it can act before the formation of living cells.
Conclusion: What has been said is an interpretation of death and life at the level of naturee. The shift from chemicals to biomaterials is happening because there is a degradability in bioproducts without any complication. Therefore, the design of death at the time of production of a product has arisen from wisdom. When we believe that God is the absolute wise, we can see the highest manifestations of this design in God's creation.