چکیده:
در عصر حاضر، شرکتها برای انطباق با شرایط متغیر در بازار و مقابله با رقبا بهدنبال کسب مزایای رقابتی هستند تا بتوانند زمینه بقای خود را در محیط پرتلاطم فراهم کرده و عملکرد بهتری از خود نشان دهند. تغییرات سریع فناوری اطلاعات، فعالیتهای بنگاههای اقتصادی را بهطور عمیقی تحت تاثیر قرار داده است. درواقع رونق اقتصادی کشورها، صنایع و شرکتها به بهرهبرداری مناسب از فناوری اطلاعات وابسته است. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بوده و دادهها از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. به منظور آزمون فرضیههای پژوهش 120 شرکت مورد بررسی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل دادهها توسط مدلسازی معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزئی انجام شده است. تمامی فرضیههای پژوهش مورد تایید قرار گرفتند و نتایج نشان داد که بلاک چین بر فن قابلیت یکپارچگی زنجیره تامین تاثیر مثبت دارد.
خلاصه ماشینی:
پنگ و همکاران(2016) پژوهشی تحت عنوان "اثر میانجی گری قابلیت های مدیریت زنجیره تامین و فرآیند کسب و کار بر تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکت: شواهدی از چین" را مورد مطالعه قرار دادند.
33) Wu, Fang, Yeniyurt, Sengun, Kim, Daekwan, Cavusgil, SR Tamer, The impact of information technology on supply chain capabilities and firm performance: A resource-based view, Industrial Marketing Management 35 , p.
بنابراين بر اين اساس تحقيق حاضر به دنبال پاسخ به اين سوال است كه: آیا استراتژی بازاریابی بر عملکرد سازمان با توجه به نقش میانجی سیستمهای اداری از دیدگاه سطوح مدیریت شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری تاثیر دارد ؟.
نتایج به دست آماده نشان می دهد که ناهمگونی جهت گیری کارافرینانه و نوع استراتژی بین بخش های شرکت های کوچک و متوسط صادراتی وجود دارد و این کارکردهای بخش بازاریابی و عملکرد بازرگانی شرکتها را تحت تاثیر قرار می دهد.
مدل معادله ساختاری تحقیق جدول2: نتایج نهایی آزمون فرضیه ها در بررسی فرضیه تاثیر: انواع استراتژی های بازاریابی واقعی بر عملکرد بنگاه با میانجی سیستمهای اداری (5.
73) محاسبه گردید که نشان میدهد که: انواع استراتژی های بازاریابی واقعی بر عملکرد بنگاه با میانجی سیستمهای اداری تاثیرگذار است و با توجه به ضریب تأثیر (0.
با عنایت به میزان =73/5دست آمده که بالاتر از 96/1 می باشد از این رو فرضیه انواع استراتژی های بازاریابی واقعی بر عملکرد بنگاه با میانجی سیستمهای اداری تاثیرگذار است، مورد تایید قرار میگیرد.
73) محاسبه گردید که نشان می دهد که: انواع استراتژی های بازاریابی واقعی بر عملکرد بنگاه با میانجی سیستمهای اداری تاثیرگذار است و با توجه به ضریب تأثیر (0.