چکیده:
چهار مقاله پر ارجاعی که در این مقاله در حوزه مدیریت بازاریاب شرکتی(صنعتی) 4 در نظر گرفته شدهاند، چارچوبهایی
را معرفی کردهاند که هدف آنها شناسایی عوامل مؤثر بر عملکرد کسبوکار شرکتها 5 بوده است. این مقاله، مروری بر
تحولات این حوزه از زمان انتشار این مقالات یعنی بیش از ده سال پیش را ارائه نموده و به بررسی راههایی جهت انجام
تحقیقات در آینده میپردازد. در ابتدا، در این مقاله ضمن مروری بر مقالات اصلی، خلاصه کوتاهی از مرور بر ادبیات در
خصوص چگونگی تکامل تحقیق در رابطه با عملکرد کسبوکار از آن زمان تاکنون ارائه میگردد. دوم اینکه بهمنظور
معرفی بستر تحقیقات آتی، خلأهای تحقیقی احتمالی با ت وجه به منابع و قابلیتهایی که منجر به بروز عملکرد میشوند
مشخص گردیدهاند. در پایان نیز، دیدگاه مربوط نسبت به سایر عواملی که میتوانند عملکرد و سایر معیارهای سنجش
کارایی و عملکرد شرکت را تحت تأثیر قرار دهند و باید در تحقیقاتِ پیش رو موردتوجه قرار گیرند، بیان شده است.