چکیده:
مقدمه: طیف گسترده وظایف هیئت علمی همراه با افزایش کارایی مستلزم حضور تمام وقت و موثر میباشد. لذا فعالیت اعضای هیات علمی در طرح تحول سلامت بصورت تمام وقت اجرا میگردد. هدف این مطالعه بررسی رویکرد وعملکرد اعضای هیئت علمی بالینی تمام وقت درفعالیتهای آموزشی توام باخدمات بهینه درمانی به منظورپاسخگویی به نیازهای مردم باکمترین دغدغه در پرداخت هزینه هادردانشکده پزشکی گرگان میباشد.
مواد و روشها: دراین مطالعه کیفی 17 تن ازاعضای هیئت علمی بالینی تمام وقت درطرح تحول سلامت باروش مبتنی برهدف انتخاب شدند. سپس مصاحبههای عمیق، وسیع ونیمه ساختارومتقابل (چهره به چهره) تا اشباع دادهها به صورت انفرادی صورت گرفت. متن مصاحبه هاروی کاغذ نگاشته وبا روش ون مانن در چهار مرحله مورد تجزیه وتحلیل محتوائی موضوعی قرارگفتندومضمون هاوکدهای مفهومی (تم) از آن استخراج شدند.
یافتهها: با استفاده از تحلیل دست نوشتهها، تعداد قابل توجهی مضمونها یادرون مایه اولیه و سه درون مایه اصلی"تم" که هر یک چند درون مایه فرعی داشتند، استخراج شد. درون مایه اصلی در سه طبقه، شامل " فوائد و ضرورت تمام وقتی اعضای هیئت علمی بالینی درطرح تحول سلامت یا درون مایه فرعی "، " چالشها یا درون مایه فرعی " و "راهکارها یا درون مایه فرعی" دسته بندی شدند که این درون مایههای اصلی و فرعی با جملاتی از بیانات شرکت کنندگان در مطالعه توضیح داده شد.
نتیجهگیری: به نظر میرسد درتامین عدالت اجتماعی ودسترسی جامعه به خدمات وپاسخگویی بهنگام به نیازهای مردم با بهرهمندی بیماران از خدمات بهینه با نرخ ارزانتر، مستلزم بسترمناسب زیرساختها ونظارت کافی وپویامی باشدوضرورت داردباواقعی نمودن تعرفه هاوپرداختیهای به موقع وراه اندازی کلینیکهای ویژه بعنوان مطب هویت شغلی آنان حفظ و موجب افزایش رضایت مندیشان گردد. وتمهیداتی صورت گیردتاباویزیت بیماران، فرصت آموزش پاسخگو فراهم گردد.
Introduction: The broad spectrum of faculty tasks, combined with increased efficiency, require full-time and effective participation. Therefore, the activities of faculty members in the health promotion plan are implemented on a full-time basis. The purpose of this study was to evaluate the attitude and function of full-time clinical faculty members in educational activities with optimal therapeutic services in order to meet the needs of people with the lowest concern in paying for the medical expenses of medical staff in Gorgan.
Methods: In this qualitative study, 17 full-time full-time faculty members were selected in the Health Promotion Plan based on the goal. Subsequently, deep, wide, and comprehensive interviews (face to face) were performed to individual data saturation. The text of the Harvey interview was written in Van Mannan was subjected to analysis of the content in four stages. The conceptual concepts (themes) were extracted from it.
Results: Using handwritten analysis, a significant number of themes were extracted from the original and three main themes of the main theme of the theme, each of which was subdivided into sub-themes. Inside the main theme in the three categories are "the benefits and necessity of all members of the clinical faculty in the plan of health evolution with the theme or sub-theme," "challenges 7 with themes or sub-themes," and "5 ways or sub-topics" This is explained in the main and minor themes by sentences of the participants in the study.
Conclusions: It seems that in the implementation of social justice and community access to services and timely response to the needs of the population by benefiting patients from optimal services at a cheaper rate, they require adequate infrastructure and supervision and adequate supervision. It is necessary to ensure that the tariffs and timely payments of the special clinics as their business identity office Maintain and increase their satisfaction. Awareness of the patient's ability to provide responsive training.