خلاصه ماشینی:
"نقاشیهای امپرسیونیستی امروزه بیش از هر زمان دیگری دوستداشتنی و تحسینبرانگیز هستند درحالیکه در دهههای 1870 و 1880، تقریبا همه، آنها را تحقیر میکردند، مسألهای که امروزه برای ما کاملا عادی شده و با آن کنار آمدهایم این است که از آغاز ظهور هنر مدرن به این سو، همواره چنین بوده که هنری ابتدا تحقیر و تخطئه گردد و سپس تحسین و تمجید را به دنبال داشته باشد.
ظاهر نقاشیها طوری بود که بیننده هیچ موضوع و محتوایی را در آنها تشخیص نمیداد، شاید اگر تماشاگری حوصله میکرد، با کمک عناوین تابلوها موفق میشد منظره بودن برخی از تابلوها را تشخیص دهد، اما یک مسأله کماکان باقی بود و آن اینکه حرکات درشت و خشن قلممو که برای به تصویر کشیدن آب و شاخ و برگ درختان قابل قبول بود، برای باز نمایاندن تصاویر دقیق و مشخصی مانند ساختمانها و یا حتی آدمها نیز به کار میرفت و اینجا بود که فهم تصویر برای مخاطب بسیار مشکل میشد."