چکیده:
هدف از اجرای این پژوهش، مقایسه و اولویت‌بندی نظر مشتریان، مجریان و زنجیرۀ تأمین در خصوص راهکارهای توسعۀ کارت تخفیف ورزشی بود. بدین منظور پرسشنامۀ نه‌مؤلفه‌ای بین سه گروه نمونۀ تحقیق شامل مجریان (65N = )، مشتریان (283N = ) و زنجیرۀ تأمین (139N = ) اجرا شد. روايي سازۀ پرسشنامه با استفاده از مدل اندازه‌گیری و روش تحليل عاملي اکتشافي بررسي شد که از لحاظ شاخص‌هاي برازش، مناسب ارزیابی شد. همچنین پایایی آلفای کرونباخ 0/88 و پایایی زمانی به روش همبستگی پیرسون برابر 0/74 به‌دست آمد. یافته‌ها نشان داد تفاوت معناداری بین میانگین رتبه‌های متغیر اصلی راهکارهای توسعه بین سه گروه وجود داشته (0/001≥P، 24/994=X2) و اولویت مؤلفه‌های نه‌گانۀ راهکارهای توسعه در بین آنها، تفاوت معناداری نیز داشته است؛ بدین صورت که مشتریان بیشترین اولویت را به ارتباط با مشتریان نسبت داده‌اند (0/001≥P، 228/634=X2)، درحالی‌که زنجیرۀ تأمین به کانال توزیع (0/001≥P، 92/576=X2) و مجریان به فعالیت کلیدی (0/001≥P، 253/822=X2) بیشترین اولویت را داده‌اند. نتایج این تحقیق را می‌توان برای طراحی مجدد فرایندها و اجرای سیستم اطلاعاتی یکپارچة این کسب‌وکار استفاده کرد که به رضایت بیشتر مشتریان و توسعۀ وفاداری و تحقق هدف اصلی، یعنی تسهیل ورزش همگانی منجر می‌شود.
The aim of this study was to compare and prioritize the viewpoints of customers, executives and supply chain on development strategies of sport discount cards. A 9-item questionnaire was distributed among three groups of sample: executives (n=65), customers (n=283) and supply chain (n=139). Construct validity of the questionnaire was evaluated by measurement model and exploratory factor analysis method which showed that it was appropriate given fit indexes. Also, the Cronbach's alpha reliability was achieved as 0.88 and time consistency was 0.74 according to the Pearson correlation coefficient method. The results showed a significant difference in the mean ranks of the main variable of development strategies among the three groups (P≤0.001, x2=24.994). Also, there was a significant difference in the priority of 9 items of development strategies among these groups, that is to say the customers attached the greatest priority to communication with customers (P≥0.001, x2=228.634) while supply chain attached their greatest priority to distribution channel (P≥0.001, x2=92.576) and executives to key activity (P≥0.001, x2=253.822). These results can be used to redesign the processes and establish the integrated information system for this business which leads to customers’ more satisfaction and their loyalty development and the achievement of the main objective, i.e. to facilitate sport for all.