خلاصه ماشینی:
"مواد مخدر کاملا رایج شده بود و در بین هنرمندان و روشنفکران و خصوصا جوانان دانشگاهی به شکل عجیبی با استقبال روبهرو بود که به قول خودشان آدم را با فضای عجیب و غریبی روبهرو میکند و در این هنگام آثار ادبی خلق میکنند اما درباره سیستم دانشگاه باید بگویم که،سیستمی بسیار کلاسیک و خیلی قرص و محکم و مرتب داشت.
بعد بین دانشجویان تحولاتی در دنیا پیدا شد که اولیاش در«می 1968» در فرانسه بود که دانشجویان خصوصا دانشجویان هنر برخاستند و نسبت به سیستم خشک و خشن دانشگاه اعتراض کردند و اعتراضات بالا گرفت و با دولت فرانسه که رئیس جمهوری«دوگل» بود،به جنگ و گریز پرداختند تا بالاخره دولت مغلوب شد و عدهای از سیستم گذشته کناره گرفتند و عدهای دیگر یکسری نوپردازیها کردند و آرام و آرام این تب به تمام دانشگاههای دنیا سرایت کرد و به ایران هم رسید.
بعد دوربینهای 8 و 16 وارد شد که همان زمان دانشکده خیلی تحتتأثیر سینمای موج نوی فرانسه و امثالگدار بود و به همین دلیل خیلیها به سینما علاقه پیدا کردند و بعد فیلمهای تاریخ سینمای نو را به نمایش گذاشتند و بررسی میکردند که بیشتر تجربی بودند و به آن صورت،داستان نداشتند.
آوینی خیلی عقائد ماورأ و تزها و تخیلات فضایی داشت که مثلا پروژهء بسیار تخیلیای را دو تا از دوستان ما که الان در آمریکا هستند پیگیری میکردند و آوینی قسمتهایی از این تز را نوشته است که اگر پیدا شود،یکی از بهترین اسناد درباره او خواهد بود."