چکیده:
شناخت محیط سازمانها و تعیین استراتژیهای مناسب جهت بقا و رشد، یکی از فعالیتهای سازمانهای دولتی و شرکتها است. هدف اصلی این پژوهش، تعیین استراتژیهای مناسب جهت ورود و توسعه فعالیتهای روابط عمومی نظام بانکی در رسانههای اجتماعی بوده است. از تکنیک دلفی جهت جمعآوری و تحلیل دادهها استفاده شده است. در روش دلفی با استفاده از ابزار مصاحبه، دادهها جمعآوری و تحلیل سپس با استفاده از روش پیمایش و ابزار پرسشنامه، دادهها جمعآوری و تحلیل شد. بر اساس یافتهها، روابط عمومی نظام بانکی 8 نقطه قوت و 7 نقطهضعف جهت ورود به رسانههای اجتماعی جهت فعالیتهای ترویجی دارد. همچنین 16 نقطه فرصت و 8 تهدید در این رابطه برای این روابط عمومیها شناسایی شد. پس از تشکیل ماتریس ارزیابی داخلی و خارجی عوامل استراتژیک و بر اساس نمرات اتخاذ شده، جلسات طوفان فکری با خبرگان صنعت بانکداری و روابط عمومی نظام بانکی تشکیل و استراتژیهای مناسب این حوزه استخراج شد. استراتژیها در چهار دسته استراتژیهای تهاجمی (SO)، استراتژیهای محافظهکارانه (WO)، رقابتی (ST) و استراتژیهای تدافعی (WT) تدوین گردید. با توجه به موقعیت روابط عمومی نظام بانکی، اخذ استراتژیهای توسعه و رشد فعالیتها در رسانههای اجتماعی، برای آن مناسب است. با توجه به اینکه نقاط قوت و فرصتهای روابط عمومی نظام بانکی بر اساس امکانات آن، در خصوص ورود به فعالیت در رسانههای اجتماعی اساسی و چشمگیر بود، اتخاذ این استراتژیها میتواند برای رشد و توسعه این فعالیتها بسیار کمککننده باشد.
Understanding the environment of organizations and determining appropriate strategies for survival and growth of them, is one of the most important activities of government organizations and companies. The main purpose of this study is to determine appropriate strategies for the applying and developing of public relations activities into the banking system on the basis of social media. In this research, Delphi technique has been used to collect and analyze data. According to the findings, the public relations of the banking system has eight strengths and seven weaknesses points in applying social media for its promotional activities. Sixteen opportunity and eight threats points were also identified for these PRs.After formation of the internal and external evaluation matrix for strategic factors and based on the obtained scores, brainstorming meetings were held with experts in the banking industry and public relations of the banking system, and finally appropriate strategies were extracted in this field. Strategies were developed into four categories: offensive strategies (SO), conservative strategies (WO), competitive (ST) and defensive strategies (WT). According to the public relations situation in the banking system, it is appropriate to it, adopting strategies for the development and growth of activities on the basis of social media platforms. Given that the strengths and opportunities of public relations of the banking system based on its capabilities, in terms of applying its related activities in social media platforms is fundamental and significant, adopting these strategies could be very helpful for the growth and development of these activities.
خلاصه ماشینی:
رتبة عوامل استراتژیک داخلی (قوت) عوامل استراتژک داخلی (S) توانایی بانکها برای صرف هزینه برای تبلیغات تخصصی در شبکه های اجتماعی شکل گیری بدنه بازاریابی حرفهای در بانکهای خصوصی ارتباط تعاملی بانکهای خصوصی با بازار مشتریان خود ارائه خدمات نوین بانکی واحدهای فنی چابک برای نگهداری و توسعه سیستمهای فنی رصد شبکه های اجتماعی نیروی انسانی با میانگین سنی جوان دارا بودن استراتژیهای ارتباطی در رسانه های مختلف مشتری مداری نظام بانکی رتبه ماتریس ارزیابی عوامل استراتژیک پس از تعیین ضریب اهمیت و رتبه عوامل استراتژیک داخلی و خارجی روابط عمومی نظام بانکی در استفاده از رسانههای اجتماعی ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE) و خارجی (EFE) تشکیل داده شد در جدول ۴ برای نمونه ماتریس ارزیابی عوامل داخلی آورده شده است.
Social media adoption among Turkish public relations professionals: A survey of practitioners, Public Relations Review, Volume A, Issue 1, March 1, Pages >-> Allagui Ilhem, Breslow Harris.
Social media for public relations: Lessons from four effective cases, Public Relations Review, Volume Y, Issue 1, Pages .
An overview of new media research in public relations journals from 1941 to Y.
Revisiting the relationship between public relations and marketing: Encroach- ment and social media, Public Relations Review, Volume 1, Issue 1, June 1, Pages MAT-NVY Heinderyckx, F.
) "Public relations scales: advancing the excellence theory", Journal of Communication Management, Vol. 1 Issue: *, pp.
A) "Mastering the dialogic tools: Social media use and perceptions of public relations practitioners in Latin America", Journal of Communication Management.
) "Media perceptions of public relations in New Zealand", Journal of Com- munication Management, Vol. If Issue: 1, pp.