چکیده:
معلمان عنصر کلیدی در ترویج آموزش کارآفرینی محسوب میشوند و مرور ادبیات تحقیق روش تدریس مختلفی را نشان میدهد که اکثر آنها تغییر آموزش سنتی کارآفرینی به سمت پذیرش روشهای تدریس نوین کارآفرینی که مبتنی بر عمل است میباشد. بنابراین معلمان باید از ترکیبی از روشهای پیشنهاد شده استفاده نمایند و در روش تدریس خود بسیار انعطافپذیر باشند. هدف از آموزش کارآفرینی به دانشآموزان باید این باشد که مسئولیت پذیری آنها افزایش یابد و برای دستیابی به اهداف خود خلاق باشند و به کشف فرصتهای موجود بپردازند و به طور کلی مقابله کردن در جامعهی پیچیدهی امروزی را بیاموزند. روشن است که هر کسی ممکن است در زمینهای خاص خلاقیت داشته باشد. از هر کسی در هر زمینه نمیتوان انتظار خلاقیت و ابتکار داشت. باید این بسترها و علایق و زمینه ها را شناسایی کرده و زمینه رشد آنها را فراهم نمود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که خلاقیت قابل پرورش و رشد باشدو این مستلزم تغییر و تحول در نظام آموزشی و به کار گیری شیوههای خاصی است که باید دستاندرکاران تعلیم و تربیت از سطوح بالاترگرفته تا مدیران و معلمان مدارس و حتی اولیای دانشآموزان به آن توجه نمایند.
خلاصه ماشینی:
ازاینرو، در این پژوهش سعی بر آن است که تاثیر جو و اعتماد سازمانی بر تعهد سازمانی با توجه به نقش میانجی انگیزش شغلی مورد بررسی قرار گیرد.
بهرامی و صریحی اسفستانی (1394) در پژوهشی به بررسی ارتباط بین اعتماد سازمانی، حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی پرداختند؛ جامعه آماری این تحقیق، کارکنان ستادی معاونت نظارت مالی و خزانهداری کل کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی است که مجموعاً 175 نفر بود؛ که از روش تصادفی طبقهای استفاده شده و از این جامعه، نمونه مورد نظر از طریق فرمول کوکران، 120 نفر بهدست آمد.
/P> شکل(1) مدل مفهومی P> (به تصویر صفحه رجوع شود) 2 و فرضیههای پژوهش هدف این پژوهش، بررسی تاثیر جو و اعتماد سازمانی بر تعهد سازمانی با توجه به نقش میانجی انگیزش شغلی در دانشگاه فنی و حرفهای استان گلستان میباشد که در زیر فرضیه های این پژوهش ب اند.
(2009), examining the relationship between trust and organizational commitment and Education in Agricultural Jihad Organization of Qom province), Public A - Keshavarz et al - Barrows & Wesson - Mc Murey - Allen & Meyer - Staples & Webster - Pucetaite & Lamsa - Somaya& Williamson - Maele & Houtte - Lee - Rousseau et al - Ellonen et al - Communication - Reputation - Rankin - Robbins - Gage &Beriiner - Latham & Pinder - Bessell etal - Kaneshiro - Hovang & Tesae - christopher - Goodness of Fit - christopher