چکیده:
نظام تصمیمگیری در هر شهر، به مثابه یک سیستم دارای عملکرد است و عناصر و روابط موجود در
آن میبایستی به پیروی از کل سیستم عمل کرده و همواره ارتباط آن را با عناصر خارجی سیستم
بهصورت تعاملی حفظ کنند و چنانچه هر یک از عناصر یا روابط از حالت معقول خود خارج گردد،
سیستم را با مشکل مواجه خواهد ساخت. یکی از خروجیهای مهم هر سیستم سازمانی اعتماد
میباشد. امروزه همه مدیران اعتماد محیط به سازمان را سرمایه و برتری رقابتی میدانند و برای
افزایش نرخ اعتماد محیط به سازمان تلاش میکنند.
روش این تحقیق توصیفی– پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق مدیران و شهروندان تهرانی
هستند و پرسشنامه بهعنوان اصلیترین ابزار جمعآوری اطلاعات در این پژوهش است. در این
تحقیق، هفت شاخص مهم اعتماد به مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت. برای بررسی راهکارهای
تحلیل واریانس و مدل ،T افزایش اعتماد میان مدیریت شهری و شهروندان تهرانی از آزمون
استفاده شد. stepwise رگرسیون
یافتههای این تحقیق نشان داد که شاخصهای هفتگانه اعتماد به مدیریت شهری، موجب افزایش
اعتماد میان مدیریت شهری و شهروندان تهرانی می شود و با تایید این فرضیه ها، باید نحوه
عملکردها و توسعه خدمات مدنظر قرار گیرند.
خلاصه ماشینی:
بررسي راه کارهاي افزايش اعتماد ميان مديريت شهري و شهروندان تهراني 1 مليحه قارائي چکيده نظام تصميم گيري در هر شهر، به مثابه يک سيستم داراي عملکرد است و عناصر و روابط موجود در آن ميبايستي به پيروي از کل سيستم عمل کرده و همواره ارتباط آن را با عناصر خارجي سيستم به صورت تعاملي حفظ کنند و چنانچه هر يک از عناصر يا روابط از حالت معقول خود خارج گردد، سيستم را با مشکل مواجه خواهد ساخت .
يافته هاي اين تحقيق نشان داد که شاخص هاي هفت گانه اعتماد به مديريت شهري، موجب افزايش اعتماد ميان مديريت شهري و شهروندان تهراني مي شود و با تاييد اين فرضيه ها، بايد نحوه عملکردها و توسعه خدمات مدنظر قرار گيرند.
الف - در اين تحقيق ابتدا از آزمون T- VALUE براي بررسي ٧ فرضيه تحقيق استفاده شد که نتايج فرضيه اول به شرح صفحه بعد است : فرضيه اول : توسعه خدمات شهري بر افزايش اعتماد ميان مديريت شهري و شهروندان تهراني موثر است .
بنابراين با توجه به نتايج حاصله و در يک جمع بندي ميتوان اين گونه ادعا نمود که از ديدگاه پاسخ گويان ، در سطح ٠٠٥: « توسعه خدمات شهري بر افزايش اعتماد ميان مديريت شهري و شهروندان تهراني موثر است .
نتايج حاصل از آزمون فرضيه ها به شرح جدول صفحه بعد است : فرضيه هاي تحقيق T-VALUE توسعه خدمات شهري بر افزايش اعتماد ميان مديريت شهري و شهروندان ١,١١٩ تهراني موثر است .
نحوه هزينه کرد درآمد هاي شهرداري بر افزايش اعتماد ميان مديريت ٣,٢٣٩ شهري و شهروندان تهراني موثر است .