چکیده:
کرونا یا کووید19، با تعطیلی اجباری و ناگزیر کسب و کارها، منجر به عدم توفیق بسیاری از آنها در کسب درآمد و مآلاً پرداخت بدهیهایشان شده است. این رخداد به جهت ارتباط زنجیرهای کسب و کارها با هم، میتواند شکستی سلسلهوار را به فعالان عرصه تجارت تحمیل نماید که شرکتهای کوچک و متوسط در این میان، عموماً نوپاترین، نحیفترین و درنتیجه آسیب پذیرتریند. با این شرح، چنانچه بهای معاملات به صورت نقدی پرداخت نگردیده باشد -که عموماً نیز اینگونه است- اختلال در دریافت مطالبات شرکتها میتواند آنها را به ورطه نابودی بکشاند. بیمه اعتبار تجاری بهمثابه طریقی برای مدیریت ریسک ناشی از دریافتنیهای اعتباری، در این کوران حوادث به یاری شرکتهای کوچک و متوسط میشتابد و زمینه بهره مندی آنها از منبع اطلاعاتی عظیم، جهت گزینش مشتریان بالقوه و مدیریت قراردادها با مشتریان بالفعل را فراهم خواهد آورد، دستیابی آنها به تأمین مالی را تسهیل خواهد نمود و خلاء ناشی از عدم بازپرداخت دیون توسط مشتریان را پر مینمایند و همچنین با پوشش ریسکهای سیاسی و تجاری، زمینه رقابت و توسعه فعالیت در عرصه بینالمللی برای این شرکتها را هموار مینماید.
Corona virus or COVID-19, by the compulsory closure of businesses, has led to their failure to earn money and as a result, to pay their debts. Due to the chain connection of businesses, this can impose a series of failures on business actors, meanwhile small and medium-sized companies are generally the least experienced, the most fragile and therefore the most vulnerable. So, if the transaction price is not paid in cash - which is generally the case - disrupting the receipt of corporate claims can lead to their destruction. Commercial credit insurance, as a way to manage the risk of credit receipts, will help the small and medium-sized companies in such situations and will provide them with a huge source of information to select potential customers and manage their contracts with actual ones. It will facilitate their access to finance and fill the gap left by the non-repayment of debts by customers, as well as pave the way for competition and development of international activities for these companies by covering political and commercial risks.
خلاصه ماشینی:
بيمه اعتبار تجاري، راهکاري براي جلوگيري از شکست شرکت هاي کوچک و متوسط در بحران کسب و کار ناشي از شيوع بيماري کرونا 1* ديبا جعفري تاريخ دريافت : ١٣٩٩/٠٤/٠١ تاريخ پذيرش : ١٣٩٩/٠٦/١٠ چکيده کرونا يا کوويد١٩، با تعطيلي اجباري و ناگزير کسب و کارها، منجر به عدم توفيق بسياري از آنها در کسب درآمد و مآلا پرداخت بدهيهايشان شده است .
بيمه اعتبار تجاري به مثابه طريقي براي مديريت ريسک ناشي از دريافتنيهاي اعتباري، در اين کوران حوادث به ياري شرکت هاي کوچک و متوسط ميشتابد و زمينه بهره مندي آن ها از منبع اطلاعاتي عظيم ، جهت گزينش مشتريان بالقوه و مديريت قراردادها با مشتريان بالفعل را فراهم خواهد آورد، دستيابي آن ها به تأمين مالي را تسهيل خواهد نمود و خلاء ناشي از عدم بازپرداخت ديون توسط مشتريان را پر مينمايند و همچنين با پوشش ريسک هاي سياسي و تجاري، زمينه رقابت و توسعه فعاليت در عرصه بين المللي براي اين شرکت ها را هموار مينمايد.
S. (2020), A Critique on Covid-19 with reference to India in global business platform, International Journal for Research in Applied Science & Engineering Technology (IJRASET), Volume 8 Issue IV, April , Available at www.
San Jose Riestra, Amparo,(2003), Credit Insurance in Europe, Impact Measurement and Policy Recommendation, CEPS research report in finance and banking, no31, available at http://www.