خلاصه ماشینی:
"آنها توجه بیننده را نهتنهابه تماشای داستانی که اتفاق میافتد جلب میکنند(با انتخاب عمدی زاویه دید و نور و آنچه قرار است تماشاگر ببیند) بلکه(با کاتهای ناگهانی و تکهتکه کردن پیوستگیهای فاصلهای و نیز با حرکتهای دوربین که بر گریزناپذیری زمان تاکید میکند)توجه بیننده را به نقل داستان نیز جلب میکنند در نتیجه اغلب به نظر میرسد شخصیتهای هیچکاک در جادههایی که قبلا برایشان کشیده شده سفر میکنند،اما به جای زندگی در این جادهها قرار است تحملشان کنند این جادهها با تمام بیهودگی ظاهریشان، (برای مثال،شمال از شمال غربی،سی و نه پله)(1935)،سوءظن(1942)،سرگیجه (1958)شخصیتهای هیچکاک را به سمت سرنوشتی ظاهرا محتوم میکشانند؛سرنوشتی مقدر که یا به دست خود شخصیتهاست،یا اتفاقی، یا به دست دوربینی که علم غیب دارد و یا قضا و قدری که به دست خداست."