چکیده:
امروزه به علت پیشرفت در علم و دانش، هر نوع تجارت با رقابت شدید مواجه است. این پیشرفت و گسترش موجب پیشرفت در
انواع مختلف از فناوریها، انتقال تجارتها از محیط محلی به جهانی، بیشتر شدن آگاهی مشتری، انتظارات بالای او از
محصولات و خدمات و با کیفیت بودن آنها و عوامل دیگر میشود. امروزه هر سازمان باید فعالیتهای تجاری خود را گسترش
دهد؛ در غیر این صورت رفته رفته در عرصة رقابت مهم، بازار خود را از دست خواهد داد. مشتریان با ارزشترین دارایی شرکت
بوده و شرکتها بایستی هر چه در توان دارند، برای خلق و حفظ ارزش ویژه مبتنی بر مصرف کننده انجام دهند. بازاریابان
پیروز کسانی هستند که میدانند راه اصلی برای دستیابی به بازار گستردهتر و فروش بیشتر، راهیابی به ذهن و قلب مشتری
است نه ویترین فروشگاهها. در پژوهش حاضر عوامل موثر بر افزایش سطح فروش فروشگاههای پوشاک مولتی برند شناسایی و
ازپنج نفر خبره برای تکمیل پرسشنامه استفاده شد. ابتدا پنج فروشگاه پوشاک مولتی برند در شهر تهران مورد ارزیابی قرار
گرفت و سپس برای تحلیل دادههای جمع آوری شده از طریق پرسشنامه از نرم افزار تاپسیس استفاده شد. از میان معیارهای
مورد بررسی مشخص شد ویژگی ظاهری محصولات، موقعیت مکانی فروشگاه، بازاریابی اینترنتی و حضور در فضای مجازی جزو
مهمترین اولویتها بوده و فروش اقساطی کمترین میزان اولویت را برای صاحبان و فروشگاهها داشته است.