چکیده:
ارزیابی عملکرد کسبوکار بهترین راه کسب اطلاعات جهت تصمیمگیریهای سازمانی است. در این راستا با توجه به اهمیت نام تجاری در بهبود عملکرد سازمان توجه به نحوه عملکرد نام تجاری مورد اهمیت قرار میگیرد. لذا در این پژوهش به بررسی تاثیر عملکرد نام تجاری بر تمایل به خرید با توجه به نقش میانجی استراتژی شرکت پرداخته شده است. این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ شیوه گردآوری دادهها، کمی است. نمونه آماری این پژوهش شامل 150نفر از مشتریان و کارکنان شرکت اسنپ تریپ میباشد. برای تجزیه وتحلیل از نرم افزار PLSو SPSS استفاده شد. براین اساس به منظور بررسی پایایی مدل اندازهگیری پژوهش، به بررسی ضرایب بارهای عاملی، ضرایب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، روایی همگرا و روایی واگرا پرداخته شد. نتایج پژوهش نشان میدهد که عملکرد نام تجاری بر تمایل به خرید با توجه به نقش میانجی استراتژی شرکت، عملکرد نام تجاری بر استراتژی شرکت، استراتژی شرکت بر تمایل به خرید و عملکرد نام تجاری بر تمایل به خرید اثرگذار است.
Evaluating business performance is the best way to obtain information for organizational decisions. In this regard, considering the importance of the brand in improving the performance of the organization, it is important to pay attention to how the brand performs. Therefore, in this study, the effect of brand performance on the desire to buy has been investigated according to the mediating role of the company's strategy. This research is practical in terms of purpose and quantitative in terms of data collection method. The statistical sample of this research includes 150 customers and employees of Snaptrip Company. PLS and SPSS software were used for analysis. Therefore, in order to evaluate the reliability of the research measurement model, factor load coefficients, Cronbach's alpha coefficients and combined reliability, convergent validity and divergent validity were investigated. The results show that brand performance affects the willingness to buy according to the mediating role of corporate strategy, brand performance on corporate strategy, corporate strategy on willingness to buy and brand performance on willingness to buy.
خلاصه ماشینی:
بررسی تاثیر عملکرد نام تجاری بر تمایل به خرید با توجه به نقش میانجی استراتژی شرکت (مطالعه موردی: شرکت اسنپ تریپ) الناز فیض رفیعیان1 ، مازیار یساره افر 2 1 گروه مدیریت کسبوکار واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول) 2 گروه مدیریت بازرگانی واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران چکیده ارزیابی عملکرد کسبوکار بهترین راه کسب اطلاعات جهت تصمیمگیریهای سازمانی است.
لذا در این پژوهش به بررسی تاثیر عملکرد نام تجاری بر تمایل به خرید با توجه به نقش میانجی استراتژی شرکت پرداخته شده است.
از آن جهت که مشتری زمانی جهت از برند خاصی از خود تمایل نشان میدهد که از عملکرد آن محصول و یا خدمت راضی باشد و جهت بهبود عملکرد خدمات ارائه شده، سازمان نیازمند بررسی عملکرد خود به طور دوره ای می باشد و در این راستا جهت بهبود عملکرد خود باید به ضعفهای موجود در سازمان توجه کرده و در جهت آن به تدوین استراتژی بپردازد و با توجه به این مساله که پژوهشهای انجام شده در ارتباط با تمایل به خرید مشتری بیشتر به جنبه رفتاری مشتری توجه شده و نقش شرکت اراپه کننده خدمات و محصولات کمرنگ میباشد، لذا در تحقیق حاضر سؤال اصلی این است که آیا عملکردت نام جاری بر تمایل به خرید با توجه به نقش میانجی استراتژی شرکت در شرکت اسنپ اثر دارد یا خیر؟ Ratih et al.
جدول 3- نتایج حاصل از ارزیابی مدل ساختاری فرضیه, فرضیه ها, ضریب مسیر , عددمعنیداری, نتیجه 1, عملکرد نام تجاری بر تمایل به خرید با توجه به نقش میانجی استراتژی شرکت اثرگذار است.