چکیده:
هدف ازانجام پژوهش حاضر، بررسی وتعیین تاثیر آمیخته بازاریابی خدمات برعملکرد مالی سازمان با نقش میانجی کیفیت رابطه (مطالعه موردی: شعب بانک ملت تبریز) میباشد. این پژوهش از حیث هدف، پژوهشی کاربردی است و از حیث روش انجام آن، در زمره پژوهشهای پیمایشی قرار میگیرد. جامعه آماری کارکنان و کارشناسان شعب بانک ملت در تبریز و به تعداد 950 نفر میباشد که از 300 پرسشنامه توزیع شده 274 پرسشنامه به عنوان نمونه آماری و به روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه میباشد. پایایی پرسشنامه ها با روش آلفای کرونباخ محاسبه و تایید شده (0/7<)و روایی محتوایی نیز با استفاده از نظر اساتید و کارشناسان مورد تایید گردیده است. داده های گردآوری شده از طریق نرمافزار SmartPls و Lisrel مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. فرضیات تحقیق با استفاده از روش معادالت ساختاری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد در شعب بانک ملت تبریز آمیخته بازاریابی خدمات بر کیفیت رابطه تاثیر دارد،آمیخته بازاریابی خدمات بر عملکرد مالی سازمان تاثیر دارد، کیفیت رابطه بر عملکرد مالی سازمان تاثیر دارد و نهایتا آمیخته بازاریابی خدمات بر عملکرد مالی سازمان با تاکید بر نقش واسطه کیفیت رابطه تاثیر دارد.
خلاصه ماشینی:
پايايي پرسشنامه ها با روش آلفاي کرونباخ محاسبه و تاييد شده (٠/٧ واژگـان کلـيدي: آميخته بازاريابي خدمات ، عملکرد مالي سازمان ، کيفيت رابطه ، بانک ملت تبريز.
1 1 Morgan et al 2 Yang ٤- فرضيه هاي تحقيق فرضيه اصلي: آميخته بازاريابي خدمات بر عملکرد مالي سازمان با نقش ميانجي کيفيت رابطه در شعب بانک ملت تبريز تاثير دارد.
جدول ١- جدول تعيين پايايي سوالات پرسشنامه (به روش آلفاي کرونباخ ) متغير تعداد گويه ها ضريب آلفاي کرونباخ آميخته بازاريابي خدمات : ٢٩ 0,718 خدمات 4 0,721 قيمت 2 0,719 مکان 7 0,714 ترويج 5 0,730 کارکنان 5 0,702 فرايندهاي انجام کار 3 0,723 امکانات فيزيکي 3 0,708 عملکرد مالي: 21 0,799 مديريت ارزش 7 0,780 کنترل ريسک 7 0,801 کنترل هزينه 7 0,788 کيفيت رابطه : 20 0,824 اطمينان 4 0,802 کنترل دو طرفه 4 0,794 رضايت از رابطه 4 0,814 تعهد در رابطه 4 0,783 حل مشکل 4 0,803 از سوي ديگر براي اطمينان از مناسب بودن داده ها مبني بر اينکه ماتريس همبستگيهايي که پايه تحليل قرار ميگيرد، در جامعه برابر با صفر نيست ، از آزمون بارتلت استفاده شده است .
Understanding Relarionship Marketing Outcomes: An Integration of Realtinal Benefits and Relationship Quality, Journal of Service Research, 4(3), 032-047.
59 Abstract: The goal of the present research is to study the Investigating the effect of service marketing mix on financial performance of organization with emphasis on role of mediator of relationship quality (case study: Tabriz Mellat Bank Branches).
Keywords: Marketing mix of services, financial performance of organization, relationship quality, Tabriz Mellat Bank.