چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطهای حمایت از سرمایه گذار در رابطه بین کیفیت حسابرسی و خوانایی گزارشگری مالی شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران است. مدیرانی که مرتکب تقلب میشوند؛ احتمالاً به سمت انتخاب آندسته از راهبردهایی میروند که شناسایی تقلب را برای استفادهکنندگان صورتهای مالی دشوار کنند این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و شکل اجراء، توصیفی-پیمایشی است. نمونه آماری این پژوهش عبارتست از 130 شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران که با روش نمونهگیری انتخاب شده است. بدین منظور یک فرضیه اصلی تدوین شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیهها نشان داد که حمایت از سرمایه گذار در رابطه بین کیفیت حسابرسی و خوانایی گزارشگری مالی شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران تاثیر معنادار دارد.