چکیده:
نظام آموزشی هر کشور به عنوان یک نظام پویا و هدفمندء در تولید و رشد علمی نقش بسزا و سازندهای را
ایفا میکند و درصدد افزایش تولید دانش میباشد. در عصر دانش و نوآوری که منبع اصلی رقابت اقتصاد
جهانی است نظام آموزشی هر کشور در تلاش است تا دانش تولید شده را در جهت افزایش نوآوری بر
عهده گیرید. از آنجا که دانش آموزان منبع اصلی تولید دانش هستند و اصلیترین داراییها به شمار
می آیند» میبایست به شیوه مناسب بر دانش آنها مدیریت شود و تلاش کرد داراییهای نهفته در ذهن آنها
کشف شود تا این گنج به داراییهای با ارزشی تبدیل گردد. برای کسب دانش صرفا آموزش و حضور
فیزیکی در مکانهای آموزشی مهم نیست بلکه پژوهش و تحقیق هم میتواند بر علم و دانش بیافزاید.
پژوهش عامل مهمی در تولید دانش» دانایی و پیشرفت جامعه انسانی است و میزان پژوهشهای انجام شده
در هرجامعه شاخص توسعه یعدم پیشرفتگی آن جامعه به حساب میآید. روش تحقیق در این مقاله
کتابخانهای میباشد.
خلاصه ماشینی:
چرا فعاليت هاي آموزشي نتوانست ما را با محيط آموزش مأنوس ، و به ياد گيري علاقه مند کند؟ چرا فعاليت هاي مدرسه با تهديد اصرار معلمان صورت ميگرفت ؟ چرا شاگردان از تعطيل شدن مدرسه احساس رضايت وخوشحالي ميکردند؟ مقصر اصلي چه کسي بود؟ معلم ناتوان و ناآگاه يا شاگرد بيعلاقه و بياستعداد؟ آيا معلمان تعليم وتربيت ، نتوانسته اند امکانات مطلوب يادگيري و زمينه هاي شکوفايي استعداد شاگردان را فراهم کنند؟ و يا انتخاب روش هاي تدريس به درستي انجام نشده است ؟ اگاهي و شناخت معلم از اصول و روش هاي تعليم و تربيت عامل مهمي است که ميتواند او را در کار خود موفق و مويد سازد.
در اين روش ، اکثر شاگردان تجربه تلخي از شکست در ذهن دارند و اگر آموزش آنان نتيجه بخش نباشد، تجربه ناموفق ديگري به تجربيات قبلي آنان افزوده خواهد شد و ممکن است اعتماد به نفس خود را در پيشرفت تحصيلي از دست بدهند؛ بنابراين ، معلم بايد با محترم شمردن و ارزش قائل شدن براي شاگرد، محيط آموزشي صميمي و گرمي به وجود آورد و نبايد شاگرد خصوصياش را با ساير شاگردان مقايسه کند، بلکه بايد پيشرفت کارش را با کارهاي گذشته اش مقايسه کند و اگرپيشرفت تحصيلي او حتي از حد معمول پايين تر باشد، ولي نسبت به گذشته اش بيشتر شده باشد، ٣٠5 بايد مورد تشويق قرار گيرد.