چکیده:
One of the common challenges that many language teachers face in online
classrooms is lack of active engagement on the part of students in the process
of learning. It is suggested that students are better encouraged to participate
in classroom tasks and activities when game elements are integrated into
instructional design of the course. Kahoot! is a game-based solution to the current
difficulties of online classes. According to a report recently released by Kahoot!
Website, “Kahoot! is used by 7 million teachers globally”. The present tutorial
article introduces this platform and its various functionalities for the design
and development of interactive game-based tasks which can promote learner
engagement, collaboration, and active learning.
یکی از رایچترین چالشهایی که بسیاری از معلمان زبان در کلاسهای برخط با ان مواجه هستند: نبود مشارکت فعال از سوی
زباناموزان در فرایند یادگیری است. توصیه میشود عناصر بازی» بهمنظور تشویق دانشاموزان به مشارکت در فعالیتها و تمرینهای
کلاسی» در طراحی اموزشی دوره بهکار گرفته شوند. کاهوت یک راهکار بازیمحور برای دشواریهای موجود در کلاسهای برخط
اموزشی حاضر به معرفی این پلتفرم و کارکردهای متفاوت ان برای طراحی و توسعه تمرینهای بازیمحوری میپردازد که قابلیت
افزایش مشارکت. همکاری» و یادگیری فعال در فراگیرندگان را دارند.