چکیده:
مقالۀ حاضر پژوهشی عملی است که با محور درسپژوهی و طراحی واحد یادگیری بر اساس فرم موسوم به
نویسندگان ضمن توضیح و تبیین کلیدواژههای فرم مذکور، مراحل پیش از طراحی، طراحی و اجرای آن را تشریح کردهاند و با ارائۀ
نمونهای از این طراحی گزارشی از روند کار و نتایج حاصل از آن ارائه نمودهاند. بر مبنای این پژوهش و منطبق بر روایتهای
شدهاند و آماده هستند سر کلاس درس حاضر بشوند محقق شده است و» معلمتر «دانشجویان از درسپژوهی اهدافی چون
انتقادپذیری، نگاه نقادانه داشتن، یافتن راه حل به جای مقصر، خلاقیت و شناخت تواناییهای اعضای گروه از نتایج کار مشارکتی این
عزیزان بوده است. پیشنهاد ویژۀ نگارندگان این است که گروههای درس پژوهی از افراد با طرز فکرهای متفاوت و ایدههای مختلف
تشکیل شوند تا از ظرفیتهای گوناگون بهرهمند شویم