چکیده:
تجارت الکترونيکي باعث تغيير انواع اطلاعات ، از جمله مبادلات بازرگاني از طريق شبکه است که به آن -E
Commerce مي گويند. از اين رو، بازاريابي از طريق شبکه اينترنت ، معروف به ” تاجر با مشتري ”، تنها يکي از
پديده هاي بستر تجارت الکترونيکي است . تجارت الکترونيکي موجب تغييرات عميق و اساسي در ساختار و عملکرد
تجارت و مبادلات بين تاجرها، معروف به ” تاجر با تاجر” شده است . تاجر با تاجر در تجارت الکترونيکي شامل انواع
تکنولوژي هاي کاربردي و شبکه اي براي خودکار کردن و بهينه سازي مبادلات بين بخش هاي مختلف تجارت است .
بيت کوين پول مجازي است که توليد آن حاصل فعاليت محاسباتي زمان بري است که به آن کاوش گفته مي شود، ١
اين پول بين المللي تحت مديريت هيچ بانکي نبوده و مي تواند براي خريد کالا از هرجايي در جهان مورد استفاده
قرار بگيرد، همچنين مي تواند آن را مانند سهام يا پول فلزي داد و ستد کرد. هدف اصلي اين پژوهش پرداختن به
اثرات به وجود آمدن رمزارزها و در رأس آنها، بيت کوين است . همچنين ، نگاهي دوباره و ديدي جديد نسبت به رايج
ترين پول ديجيتالي شناخته شده ، پرداخته است و با پيشبرد اهداف خود از منظر اقتصادي بيت کوين ، با توجه به
تجارت الکترونيک پرداخته شده است . اين پول ، ارزي جديد با هزينه معاملاتي کمتر نسبت به بازارهاي ارز سنتي
است و به صورت غيرمتمرکز و بدون وجود نهاد واسط و نهاد ناظري همچون دولت ، بانک و مؤسسات مالي برخلاف
ارزهاي سنتي صادرشده توسط دولت ها فعاليت مي کند.