چکیده:
از روشهای موثر در امر آموزش مطالب جدید و تعمیق آموختههای قبلی، حضور درکارگاههای آموزشی میباشد.
شرکت در کارگاههای آموزشی متناسب، گامی مناسب جهت ارتقاء توان آموزشی و کیفیت آموزش میباشد با توجه
به این مهم و داشتن تجربه ی کافی در خصوص استفاده از روشهای فعال تدریس و کارگاهی، در ایجاد انگیزه
وجذاب سازی روند آموزش و تعمیق یادگیری مفاهیم دینی بر آن شدم تا با طراحی و اجرای طرحی با نام کارگاه
قرآن پویا در دارالقرآن تجربهای نوین در خصوص آموزش و تعمیق قوائد و مفاهیم قرآنی، احکام، نماز، امام شناسی و
سبک زندگی اسلامی را به اجرا درآورم. استفاده از روشهای فعال و متفاوت از کلاسهای درس درکارگاه باعث حضور
پیوسته در مرکز و علاقمندی به فراگیری مفاهیم مد نظر مربی و تثبیت آموختههای قبلی میگردد.
خلاصه ماشینی:
شرکت در کارگاه هاي آموزشي متناسب ، گامي مناسب جهت ارتقاء توان آموزشي و کيفيت آموزش مي باشد با توجه به اين مهم و داشتن تجربه ي کافي در خصوص استفاده از روش هاي فعال تدريس و کارگاهي، در ايجاد انگيزه وجذاب سازي روند آموزش و تعميق يادگيري مفاهيم ديني بر آن شدم تا با طراحي و اجراي طرحي با نام کارگاه قرآن پويا در دارالقرآن تجربه اي نوين در خصوص آموزش و تعميق قوائد و مفاهيم قرآني، احکام ، نماز، امام شناسي و سبک زندگي اسلامي را به اجرا درآورم .
151 اهميت و ضرورت : به واسطه ي تجربه ي موفق استفاده از شيوه هاي تدريس فعال و بارز بودن تفاوت سطح رضايت و موفقيت دانش آموزان در اين شيوه ي تدريس نسبت به روش هاي معمول ميتوان با به کارگيري روش هاي کارگاهي و فعال مانند : مسابقات و بـازيهـاي هدفمند، قصه گويي وقصه خواني، اجراي نمايش خلاق ، نمايش فيلم ها و کارتون هاي آموزشي متناسب با سن ، تـوان شـناختي، عاطفي و انگيزشي مخاطبين ، به آموزش قوائد و مفاهيم قرآن ، احکام ، نماز، امام شناسي و سبک زندگي اسـلامي، پرداخـت ودر راستاي بالا بردن انگيزه قرآن آموزان جهت استمرار حضور در مراکز ديني و ميزان ياد گيري مباحث آموزشي جديد ونيز مـرور و تثبيت آموخته هاي قبلي موفق عمل نمود(عزيزي،١٣٩٣).
از ايـن رو، ضروري است که در اين پژوهش ، توجه بيش تر خود را به شناسايي اصول و روش هاي مناسب در آموزش مفاهيم اعتقـادي بـه کودکان اختصاص دهيم .