خلاصه ماشینی:
"مقام در عرفان ایرانی و جایگاه آن در نقاشی کمال الدین بهزاد بررسی نگارهءهارون الرشید در گرمابه دکتر ایرج اسکندری/استادیار دانشگاه هنر (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) درآمد: سلاطین تیموری،جدای از خصلتهای توسعهطلبی،از کار فرهنگی نیز غافل نبودند.
ق توسط کمال الدین بهزاد در هرات تصویرگری شده و موضوع آن از این قرار است: خلیفههارون الرشید در گرمابه به هنگام تراشیدن سر با پیشنهاد ازدواج از جانب حلاق(سلمانی)با دخترش مواجه میشود.
خواجه عبد الله انصاری در منازل السائرین،از مواقف با عنوان«منازل روندگان طریق حق» یاد کرده است و هر موقف و یا منزل را سه درجه(آغاز،میانه و پایان)تقسیمبندی مینماید، بهزاد با تکیه بر این تفکر،نگارههای ضیافت سلطان حسین و هارون در گرمابه را به وجود آورده است.
در نگاره هارون در گرمابه کمی (به تصویر صفحه مراجعه شود)3 تفاوت نیز وجود دارد و آن گنجی است که در زیر پای خلیفه پنهان است و به مثابه کلید در خانهء بالایی عمل میکند."