خلاصه ماشینی:
"به وسیلهی درک این نیازها،میتوان کلاس درس و مدرسه را به مکانی تبدیل کرد که دانشآموزان بخواهند یاد بگیرند،کاری با کبفیت عالی انجام دهند و با احترام و به شیوهای مسئولانه رفتار کنند.
چرا که با هر آزادی،درجهای از مسئولیتپذیری نیز همراه است و میتوانیم دربارهی نیاز دانشآموزان به آزادی از نوع«آزادی به»،به وسیلهی دادن حق انتخاب به آنها قضاوت کنیم؛مثلا: انتخاب در مورد محل نشستن آنها در کلاس درس؛ تعیین اعضای گروه برای فعالیتهای یادگیری گروهی یا پژوهشهای دانشآموزی؛ انتخاب تکالیف از میان تکالیفهای پیشنهادی همگن به آنان.
بنابراین،اگر شرایطی ایجاد کنیم تا دانشآموزان این نیازها را برآورده سازند،شاید آنها بتوانند سرگرمی هم داشته باشند،در واقع، سرگرمی میتواند آن چهار حس و نیاز دیگر را هم محقق،تأمین و تسهیل کند.
قدرت ارتباطات کسانی که این روزها در مدرسهها سرگرم کارند،اغلب شکوه میکنند که دانشاموزان انگیزه ندارند!حقیقت این است که همهی دانشآموزان انگیزه دارند،اما در مورد یادگیری و رفتار کردن به طریقی که معلمان در جلب توجه دانشآموزان رقبای زیادی دارند؛بازیهای ویدیویی مهیج، ویدیوهای موسیقیایی،اینترنت و چیزهای شناخته شده و یا در خفاماندهی دیگری که در زمرهی قویترین سرگرمیها به شمار میروند.
قضاوت کردن بر اساس نیازهای دانشآموزان برای بقا،محبت و دلبستگی،قدرت،آزادی و سرگرمی،نه تنها به ما کمک میکند این روابط را ضروری بسازیم و حفظ کنیم،بلکه به طور چشمگیری این احتمال را افزایش میدهد که دانشآموزان به طور مسئولانه رفتار کنند و بخواهند،آنچه را که به آنان آموزش میدهیم،یاد بگیرند."