چکیده:
فناوری پایه صنایع خلاق را تشکیل میدهد. تمام فرایندهای کلیدی درگیری و مشارکت این صنایع در یک روند طولانی، حرکت به سمت محیط آنلاین برای تولید مجازی است. تولیدات محتوایی سنتی، محصولاتی هستند که هزینههای ثابت بالا و هزینههای نهایی پایینی دارند، اما به یمن توسعه فناوری، ساختار، مدیریت، هزینههای این قبیل تولیدات دچار تحول شده است؛ در همین مدت زمان کوتاه از ظهور و بسط رسانههای دیجیتال، ساختار شرکتهای رسانهای تکامل یافته و تا حدودی متفاوت از کسبوکارهای قدیمیتر شه است؛ به همین دلیل، این شرکتها محصولات و فرایندها را به صورت استاندارد درآوردهاند و به دنبال بهرهوری بیشتری در تولید هستند. مقاله حاضر، با روش کتابخانهای به مطالعه رسانهها در عصر نوین پرداخته و مولفههای مختلف صنعت رسانه در عصر دیجیتال را، از جمله مفهوم سازمان و هماهنگی کسبوکارهای رسانهای، فرایندهای سازمانی، زنجیره ارزش رسانهها، جریان ارتباطات و اطلاعات، گردش کار دیجیتال، زبانهای مختلف تولید دیجیتال، محتوای کاربرساخته و مدیریت حقوق دیجیتال، مورد بحث و کنکاش قرار داده است.
Technology forms the basis of the creative industries. All the key
processes of involvement and participation of these industries in a long process is moving towards an online environment for virtual production. Traditional content products are products that have high fixed costs and low final costs, but have evolved thanks to the development of technology, structure, management, and costs of such products; So in the short time since the advent of digital media, the structure of media companies has evolved somewhat differently from older businesses. Therefore, these companies have standardized products and processes and are looking for high productivity in production. This article uses the library method to study the media in the modern era and the various components of the media industry in the digital age, such as the concept of organization and coordination of media businesses, organizational processes, media value chain, communication and information flow, digital workflow,
different languages of digital production, user-generated content and digital rights management.
خلاصه ماشینی:
توليـدات محتوايـي سـنتي ، محصولاتي هسـتند کـه هزينه هاي ثابـت بالا و هزينه هـاي نهايـي پايينـي دارند، اما به يمن توسـعه فناوري ، سـاختار، مديريـت و هزينه هاي ايـن قبيـل توليـدات دچار تحول شـده اسـت ؛ در همين مدت زمـان کوتاه از ظهور و بسـط رسـانه هاي ديجيتـال ، سـاختار شـرکت هاي رسـانه اي تکامـل يافتـه و تـا حـدودي متفاوت از کسـب وکارهاي قديمي تـر شـده اسـت ؛ بـه هميـن دليـل ، ايـن شـرکت ها محصـولات و فرايندهـا را به صـورت اسـتاندارد درآورده انـد و بـه دنبـال بهـره وري بيشـتري در توليـد هسـتند.
مقالـه حاضـر، بـا روش کتابخانه اي ، بـه مطالعه رسـانه ها در عصر نويـن پرداخته و مؤلفه هاي مختلف صنعت رسـانه در عصر ديجيتال را، از جه لم موهفم ساـزمان و هامهنيگ کسـب وکارهاي رسـانه اي ، فرايندهاي سـازماني ، زنجيره ارزش رسـانه ها، جريان ارتباطات و اطلاعـات ، گـردش کار ديجيتـال ، زبان هاي مختلـف توليد ديجيتال ، محتواي کاربرسـاخته و مديريـت حقـوق ديجيتال ، مـورد بحث و کنـکاش قرار داده اسـت .
(١٩٨٣ ,Mintzberg) سـازمان ها داراي مـرز هسـتند و اين مرزها هميشـه تا حـدي قابليت نفـوذ دارند زيرا سـازمان ها در محيطـي قـرار دارنـد کـه نيازمنـد تعامل بـا نيروهـاي اقتصـادي ، اجتماعي يـا دولتـي اسـت و منجـر بـه فرصت هـا و محدوديت هـاي بـازار مي شـود.
در ايـن ميـان ، بازخوردهـاي انتشـار ديجيتـال ، مديـران رسـانه هاي امـروز را بـه کسـب آگاهي از فناوري هـاي حـوزه توليـد و نشـر محتـوا به يک انـدازه واداشـته و قدر و منزلتي يکسـان بـراي هـر دو بخـش ، بـه ارمغان آورده اسـت .