چکیده:
سازمان بین المللی استانداردسازی (ISO)، فدراسیون بین المللی تشکیل شده از نمایندگان بیش از 160 کشور مختلف به عنوان اعضاء میباشد که وظیفه تهیه استانداردهای جهانی را بر عهده دارد. این سازمان در سوئیس مستقر است و تاکنون بیش از 200. 000 استاندارد منتشر نموده است که هر کدام از اعضاء این سازمان میتوانند بسته به علاقه و توانمندی خود در کمیتههای فنی استاندارد عضو شده و به کار تدوین استاندارد بپردازند. و به قول دکتر دمینگ 94 درصد مشکلات، ناشی از سیستم هستند و فقط 6 درصد آنها ماهیتی ویژه دارند. بررسی تاریخی در کشورهای توسعه یافته حاکی از این واقعیت است که به منظور ایجاد بسترهای رشد اجتماعی و ارتقاء سطح آگاهی و رفتاری جامعه، استاندارد سازی و وضع قوانین و مقررات و نظارت بر اجرای صحیح آنها همواره از اولویت برخوردار بوده است. و حرکت وسیع در سطح کشورمان به منظور استاندارد نمودن فرایندها با استفاده از استاندارد ایزو 9001 بیانگر تحولات اساسی در مقوله مدیریت فرایندها است. آنچه در این تحقیق آمده است، در ابتدا شناسایی فرایندهای اصلی، استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2015 در شرکت ایران تابلو میباشد و سپس تجزیه و تحلیل فرایندهای اصلی در نمونه عملی مورد مطالعه میباشد، قرار دارد. و در نهایت تغییرات ایجاد شده این استاندارد نسبت به ورژن قبلی بیان شده است.
The International Organization for Standardization (ISO) is an international federation composed of representatives of more than 160 different countries as members, which is responsible for preparing global standards. This organization is based in Switzerland and has published more than 200,000 standards so far, and each of the members of this organization can join the standard technical committees depending on their interest and ability and work on standard development. And according to Dr. Deming, 94% of problems are caused by the system and only 6% of them are of a special nature.Historical research in developed countries indicates the fact that in order to create platforms for social growth and improve the level of awareness and behavior of the society, standardization and establishing laws and regulations and monitoring their correct implementation have always been a priority. And the wide movement in our country to standardize the processes using the ISO 9001 standard indicates fundamental developments in the category of process management. What is stated in this research is the identification of the main processes of the ISO 9001 standard, 2015 edition in Iran Tablo company, and then the analysis of the main processes in the practical sample is studied. And finally, the changes made in this standard compared to the previous version are stated.
خلاصه ماشینی:
com چکيده سازمان بين المللي استانداردسازي (ISO)، فدراسيون بين المللي تشکيل شده از نمايندگان بيش از ١٦٠ کشور مختلف به عنوان اعضاء مي باشد که وظيفه تهيه استانداردهاي جهاني را بر عهده دارد.
آنچه در اين تحقيق آمده است ، در ابتدا شناسايي فرايندهاي اصلي، استاندارد ايزو ٩٠٠١ ويرايش ٢٠١٥ در شرکت ايران تابلو مي باشد و سپس تجزيه و تحليل فرايندهاي اصلي در نمونه عملي مورد مطالعه مي باشد، قرار دارد.
مزاياي بالقوه ناشي از پياده سازي سيستم مديريت کيفيت در سازمان بر مبناي اين استاندارد بين المللي شامل مواد زير است : توانايي توليد مستمر محصولات و ارائه خدمات منطبق با خواست مشتري ، الزامات قانوني و دولتي .
و تفکر مبتني بر ريسک سازمان را قادر مي سازد تا عواملي را که منجر به انحراف فرايندها و سسيتم مديريت کيفيت از نتايج برنامه ريزي شده مي شود معين نموده ، کنترل هاي پيشگيرانه اي را اتخاذ مي نمايد تا آثار منفي اين انحرافها را به حداقل رسانده و نيز نسبت به افزايش بکارگيري فرصت ها در بدو ايجاد آنها، موثر باشد.
آنچه که پيش روي شماست در ابتدا شناسايي فرايندهاي اصلي، استاندارد ايزو ٩٠٠١ ويرايش ٢٠١٥ مي باشد و سپس تجزيه و تحليل فرايندهاي اصلي در نمونه عملي که مورد مطالعه مي باشد، قرار دارد و در نهايت تغييرات ايجاد شده اين استاندارد با ورژن قبلي ٢٠٠٨ بيان شده است .
57 (به تصویر صفحه رجوع شود) پايش ، اندازه گيري و تجزيه و تحليل نفر ساعت کار توليد جهت ساخت انواع تابلو با توجه به گزارش هاي ارائه شده در نيمه اول سال ١٣٩٦ روند توليد تابلوهايL.