چکیده:
تعریف پست مدرنیسم هنری همواره با چالش هایی روبه رو بوده است؛ اما می توان با درنظرگرفتن برخی مولفه های شکل دهنده از جمله التقاط گرایی، تکثرگرایی، شالوده شکنی، اهمیت خرده روایت ها و خرده فرهنگ ها و بحران هویت به ابزاری برای تحلیل آثار هنری در این دوران دست یافت. در این راستا این پژوهش به دنبال پاسخگویی به این سوالات است که ویژگی آثار وانگچی موتو کدام است؟ در آثار این هنرمند چه تشابهات و تمایزاتی می توان دریافت کرد؟ و رویکرد آثار چه رابطه ای با کلیدواژگان پست مدرن برقرار می کند؟
هدف پژوهش:
هدف از این پژوهش جستجو و تحلیل خصلت های هنر پست مدرن در آثار «وانگچی موتو» هنرمند زن کنیایی تبار ساکن آمریکا است که نمونه ای از هنرمندان این دوره به شمار می رود و با درنظرگرفتن ویژگی آثارش می توان برای خوانش آن ها از این ابزار بهره برد.
روش پژوهش:
این پژوهش از طریق مطالعه کیفی به توصیف و تحلیل بخشی از آثار نقاشی های وانگچی موتو براساس مبانی نظری هنر پست مدرن می پردازد.
نتیجه گیری:
نتایج نشان می دهد مولف با استفاده از کلاژ تصویری و مفهومی و به صورت کلی جهان بینی کلاژی هم در ساختار و هم در محتوای آثار خود به بیانی التقاطی و متکثر دست یافته است و از این طریق به شالوده شکنی روایت های کلان، به خرده فرهنگ زنان و سیاهان و مهاجران دست زده و از این طریق با مسیله بحران هویت ارتباط برقرار کرده است. موتو آثارش را به عنوان بیانیه های سیاسی-اجتماعی مطرح کرده و در آن به بیان و نقد مسایل تبعیض نژادی و طبقاتی موجود در جهان معاصر می پردازد.
خلاصه ماشینی:
تاريخ دريافت : ١٤٠٠/١٠/٢٢ تاريخ پذيرش : ١٤٠١/٠٣/١٢ تاريخ انتشار: ١٤٠١/٠٨/٠١ چکيده بيان مسئله : تعريف پست مدرنيسم هنري همواره با چالش هايي روبه رو بوده است ؛ اما مي توان با درنظرگرفتن برخي مؤلفه هاي شکل دهنده از جمله التقاط گرايي ، تکثرگرايي ، شالوده شکني ، اهميت خرده روايت ها و خرده فرهنگ ها و بحران هويت به ابزاري براي تحليل آثار هنري در اين دوران دست يافت .
نتيجه گيري : نتايج نشان مي دهد مؤلف با استفاده از کلاژ تصويري و مفهومي و به صورت کلي جهان بيني کلاژي هم در ساختار و هم در محتواي آثار خود به بياني التقاطي و متکثر دست يافته است و از اين طريق به شالوده شکني روايت هاي کلان ، به خرده فرهنگ زنان و سياهان و مهاجران دست زده و از اين طريق با مسئلۀ بحران هويت ارتباط برقرار کرده است .
نشريۀ علمي پژوهشکدة هنر، معماري و شهرسازي نظر واژه ، عبارت يا حتي پاراگراف اکتفا نمود و اين امر خود از خاصيت تعريف ناپذيري و عدم قطعيت برمي خيزد که يکي از بنيان هاي اصلي جريان پست مدرن محسوب مي شود.
در اين اثر نيز به جهت ايجاد يک موجود ترکيبي به التقاط گري هنر پست مدرن تکيه مي کند؛ با ديدگاهي فمينيستي بحران هويت معاصر را در بيان جنسيتي و نژادي نقد مي کند و شالوده هاي رسانه اي گذشته را درهم مي شکند.