چکیده:
تحولات منطقه آسیای غربی و ظهور گروه تروریستی داعش، روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و حضور اکثریت جمهوریخواهان در مجالس سنا و کنگره آمریکا و لفاظیهای تند نومحافظه کاران در قبال ایران اسلامی و تهدید لغو توافق برجام از سوی ترامپ، بسترهای تبلیغی بسیار عمیقی را برای دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایجاد کرده است. هدف این تحقیق، راهبردهای مطلوب ارتقاء دیپلماسی رسانه ای صدا و سیمای ج. ا. ا در دوران پسابرجام است. این تحقیق با استفاده از روش دلفی، طی سه مرحله، با بهرهگیری از الگوی برنامهریزی استراتژیک انجام شد. برای دستیابی به اهداف تحقیق از نظرات خبرگان این حوزه استفاده شد. نتیجه این تحقیق نشان داد راهبردهای رقابتی مناسبترین راهبردها برای ارتقاء دیپلماسی رسانه ای صدا و سیمای ج. ا. ا در دوران پسابرجام هستند. در انتها راهبردهای رقابتی تدوین شده اولویت بندی شدند. مهمترین راهبرد این تحقیق «یکپارچگی معنایی در بسته بندی پیام صدا و سیمای ج. ا. ا یکپارچگی معنایی در بسته بندی پیام رسانههای ج. ا. ا برای مدیریت تصویر ایران در فضای بیناذهنیتی جهانی. این مهم برای مدیریت ادراک و فرار به موقع از پارازیت شناختی و روایت و ایده ساخته و پرداخته رسانههای غربی به ویژه آمریکایی لازم و ضروریست.» است، که به نظر میرسد با نظریه موازنه نرم مطابقت دارد.